۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 84963719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنبش دانشجویی ، پیام آور عشق و امید

۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 84963719
جنبش دانشجویی ، پیام آور عشق و امید

ایلام - ایرنا - دانشجویان غواصانی غیور و شکارچیانی شکورند که با مدد تحقیق و اعجاز تفحص به اقیانوس آگاهی و دریای دانایی سفر کرده تا تحفه حقیقت را به بازار انسانیت ارزانی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال ۱۳۳۲ دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سفر نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا به تهران و همچنین از سرگیری روابط راهبردی ایران و انگلیس دست به یک راهپیمایی اعتراضی زدند که مورد هجوم بیرحمانه نیروهای امنیتی رژیم پهلوی قرار گرفته و سه نفر از آنان به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

به نقل تاریخ ماموران مسلح با پوتین‌ و تجهیزات نظامی‌ وارد کلاس های درس دانشجویان و اساتید شده و آنان را مورد هدف گلوله قرار می دادند.

این حادثه خونین که مصادف با ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ بود بعنوان روز دانشجو نامگذاری گردید.

فداکاری و فرهیختگی دانشجویان باعث شد همه ساله ۱۶ آذرماه با شور و شکوه برگزار و اهالی دانش ، دانایی ، دانشگاه و دانشجو مورد تکریم و تجلیل قرار گرفته و از مجاهدت و مردانگی این سرمایه های ملی قدردانی می شود.

نامگذاری این روز و تعلق آن به جریان دانشجویی و اصحاب آگاهی تدبیر بسیار زیبایی است که نقش و نجابت این صنف سخاوتمند را در تاریخ گذشته، حال و آینده کشور جاودانه کرده است.

دانشجویان قشری قدرتمند و جامعه ای جهان بین می باشند که با ابزار علم و آیینه عقل تاریکی های تاریخ را متزین و مسیر موفقیت جامعه را منور و مطمئن می کنند.

آنان با چراغ چابکی و فانوس فتانت مجهولات ملک جان را مستتر و بیرق معلومات را بر بام برازندگی به اهتزاز در می آورند.

این جوانان جسور و طالبان تکامل فرزند زمانه خویش اند و بر حسب ضرورت و اهمیت جنگ تحمیلی، دیروز میز و مدرسه را وا نهاده و حافظ سنگر و سرزمین شدند و امروز نیز سرباز جبهه جامعه و جهاد تبیین اند.

این سپاهیان لشگر بصیرت و حافظان میدان فضیلت سوار بر مرکب‌ مراد و در لوای تن پوش سرخ جهاد سرود سبز ( چو ایران نباشد تن من مباد) سر داده و همواره تابع تکلیف اند و مولود اجابت و شاهد علم و دانندگی را در آغوش می گیرند ولو در چین.

این زادگان زهد و شاهدان شجاعت با تکیه بر سریر صداقت و اشراف بر فتنه های فجیع زمانه خویش پاسدار مرزهای عرضی و عقیدتی و جاذبه های جغرافیای ایران عزیز می باشند.

دانشجو یعنی پیام آور عشق و امید ، پیک رسای صبح سپید ، معیار راه رهایی ، دشمن جهل و جدایی ، نماد عقل و آزادی و اکسیر رشد و آبادی است.

او به یمن اندوخته های علمی خود هیچگاه اسیر احساس نشده و در دام نادانی و ندامت گرفتار نمی گردد.

دانشجو اهل اعتراض است و مخالف اغتشاش ، آزادی را پاس داشته ، استقلال را حفاظت می کند ، آشوب را محکوم و امنیت جامعه را به یک عالم نمی فروشد.

دانشجو؛ منتقد است و معاند ستیز، عدالت محور است و عداوت گریز، منطق گرا بوده و مصلحت انگیز .

او دشمن شناس است و دوست ستا و حافظه ی تاریخی اش چون خورشید در آسمان آزادگی می درخشد و زمانه را از آلودگی رخوت و ریا پاک می کند، چون او اهل ایمان است و جویای اتقان.

آری؛ دانشجوی دانا و دوراندیش عذاب عناد و آتش عداوت را بخوبی تشخیص داده و پژواک پلشتی معاندان را هم به نیکی می بیند.

مطالبه گری، حق طلبی و آزادیخواهی جزء ذات و رسالت دانشگاه و دانشجو است که امیدواریم در سایه عقلانیت و قانونگرایی همیشه شاهد این پویایی در محیط های دانشگاهی و جنبش دانشجویی کشور خود باشیم.

دانشجویان، این شاگردان شاکر و دانایان دوران قاتلان دیروز همکلاسی هایشان را بدرستی می شناسند و لذا گاف تجلیل امروز آمریکا و انگلیس از دانشگاه و دانشجو را تقاصی تلخ و فریبی فاجعه بار تلقی می کنند و آنرا نمی پذیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha