وقتی خدا فرشته‌ای برای نجات می‌فرستد

یزد- ایرنا- بی‌حال و به ظاهر بی‌جان در کنار خیابان افتاده بود و مادرش بالای سر او شیون و زاری می‌کرد و عده‌ای هم آنها را احاطه کرده و منتظر اورژانس ۱۱۵ بودند.

خودرو را به کناری زده و خود را دوان دوان به بالای سر این کودک هشت ساله که بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو عبوری بر زمین افتاده بود و تکان نمی‌خورد، رساند؛ آنهایی که او را احاطه کرده بودند از وی خواستند که دست به کودک نزند شاید اوضاع بدتر شود!

"زهرا لازمی" ۳۳ ساله و پرستار بخش آی سی یو ژنرال بیمارستان دولتی شهید صدوقی که برای نجات جان این بیمار خردسال به خدا توکل کرده بود، ادامه ماجرا را اینگونه برای خبرنگار ایرنا تعریف کرد:

ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه بود و زمان تعطیلی مدارس، مادر این کودک ناامید شده بود و مدام از فوت فرزندش میگفت؛ از او و آنهایی که کودک را احاطه کرده بودند خواستم به من اعتماد کرده و اطراف کودک را خالی کنند تا هوا بهتر جریان پیدا کند و کارم را شروع کنم.

نبض و تنفس کودک، نامیزان و رنگش مثل گچ سفید شده و بی‌حال بود و مردمک چشم‌ها هم غیرقرینه بودند، عملیات تنفس مصنوعی و عملیات سی تی آر پایه (احیای قلبی ریوی پایه برای مصدومان خارج از بیمارستان) را شروع کردم و پس از چند بار تکرار، کودک تلاش کرد تا نفس بکشد که حس کردم نبضش قابل حس شده است.

کودک در آخرین لحظه چشمانش را باز و خنده معناداری کرد؛ انگار هم دنیا را به من دادند، حس خوبی داشتم که بهتر از آن نمیشد، حس نجات یک انسان و یک کودک معصومنفسش که بالا آمد و از مرگ نجات یافت فورا او را با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید صدوقی منتقل کردیم؛ کودک در آخرین لحظه چشمانش را باز و خنده معناداری کرد؛ انگار هم دنیا را به من دادند، حس خوبی داشتم که بهتر از آن نمیشد، حس نجات یک انسان و یک کودک معصوم.

این کودک، یک روز را اصلا هوشیاری نداشت و در بخش آی سی یو بستری و سپس به بخش منتقل و پس از یک هفته از بیمارستان مرخص شد.

روز پرستار بود که تلفنم به صدا در آمد، مادر کودک آن سوی خط بود، تشکر کرد و روز پرستار را تبریک گفت و من از اینکه مادری را از نگرانی به در آورده بودم احساسی وصف ناشدنی داشتم؛ همیشه می خواستم کاری خوب و مورد رضای پروردگار انجام دهم و این بود که خدا من را سر راه این کودک قرار داد.

همکاران بیمارستان از من تشکر و قدردانی کردند و این داستان، دهان به دهان چرخید و همه از اینکه با حضور خود موجب زندگی دوباره این کودک شده بودم تشکر می کردند اما من فقط یک حس خوب داشتم و آن حس وصف ناپذیر خوشحالی مادری و نجات جان یک کودکی که قطعا رضایت پروردگار هم پشت آن بود و همین برای من کافی بود.

دکتر حسین سلیمانی رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد هم گفت: متاسفانه چندی پیش یک کودک یزدی در یکی از خیابان های شهر دچار سانحه شده و به علت شدت تصادف، علایم حیاتی کودک قطع می شود.

وی ادامه داد: خانم لازمی، پرستار بخش مراقبت ویژه بیمارستان شهید صدوقی با دیدن این صحنه، دست به کار شده و با توجه به زمان طلایی احیاء، کودک را از مرگ حتمی نجات می دهد .

وی خاطرنشان کرد: کودک هفت ساله با آمبولانس به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل و بعد از یک هفته بستری در بیمارستان و انجام اقدامات درمانی، خوشبختانه با حال عمومی خوب مرخص می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha