۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84963838
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کشت قراردادی گندم در ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: همزمان با فصل کاشت پاییزه غلات و با هدف حمایت از کشاورزان، اجرای طرح کشت قراردادی گندم در این شهرستان آغاز شد که انتظار می رود ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای منطقه را پوشش دهد.

علی اصغر امانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب این طرح کشت حمایتگرانه، کشاورزان و مزارع طرف قرارداد زیر پوشش ارائه خدمات کشاورزی قرار می گیرند.

وی افزود: در قالب این طرح علاوه بر ایجاد تحول در عرصه تولید کشاورزی، تعامل سازنده‌ای برای موارد مختلف توسعه دانش و فناوری، تأمین مالی، آموزش و همچنین تحقیق و توسعه فراهم می‌شود.

امانیان گفت: تولیدکنندگانی که اقدام به کشت گندم از طریق کشاورزی قراردادی کنند، در چهارچوب قوانین و مقررات از حمایت های پاداش بهره، یارانه حق بیمه گندم، یارانه آزمون آب و خاک و گیاه برخوردار می شوند.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بر اساس اعلام مجری و در چهارچوب قرارداد منعقده با تولید کننده، نسبت به تامین کود مورد نیاز کشاورزان طرف قرارداد اقدام می کند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به شرایط کنونی، کشت گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی بهترین شیوه و روش برای برقراری ارتباطات بین عوامل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و غذایی با حذف واسطه ها و دلالان است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است.

سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha