فرمانده سپاه یزد: نقش دانشجویان و نخبگان در توسعه استان تقویت شود

یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: باید نقش نخبگان و دانشجویان در توسعه همه جانبه و متوازن در کنار دولت و همراهی مردم روز به روز در استان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین زارع کمالی روز چهارشنبه به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع صمیمی تعدادی از دانشجویان یزد افزود: کمک به تحقق اهداف دولت و نظام جزو ماموریت‌های مهم و راهبردی دانشگاهیان است .

وی با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای دانشجو ادامه داد: جلب همکاری دانشگاهیان در اجرای طرح‌های مختلف در یزد یک ضرورت و از آنها استقبال می‌شود.

شاخصه دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه الغدیر بیان کرد: دانشجوی انقلابی در تراز نظام اسلامی در کنار تحصیل علم و دانش به جد همپای مسئولان و دولت وقت خود را صرف خدمت مخلصانه می‌کند.

زارع کمالی از همکاری و مشارکت فعال دانشگاهیان و دانشجویان استان در قالب تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص حضور در گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی قدردانی کرد.

وی بیان کرد: زمینه کار و فعالیت برای خدمت به مردم و گره‌گشایی از مسایل و مشکلات در ابعاد مختلف برای نخبگان و دانشجویان فراهم است.

فرمانده سپاه یزد: نقش دانشجویان و نخبگان در توسعه استان تقویت شود

فرمانده سپاه الغدیر با حضور در خوابگاه دانشجویان ضمن شنیدن سوالات و مطالبات آنها به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی در مراکز علمی و آموزشی تاکید کرد.

زاع کمالی بیان کرد: مجموعه بسیج و سپاه با همکاری اقشار مختلف در کنار دانشگاهیان و تشکل‌های فرهنگی نقش و رسالت دینی، ملی و انقلابی خود را در کمک به مردم و مسئولان انجام می‌دهد.

وی یاد شهیدان دانشجو که جان خود را در طبق اخلاص نهاده و برای دفاع از ارزش‌های معنوی فدا کردند گرامی داشت و بر ترویج روحیه ایثار و مقاومت در جامعه اسلامی تاکید کرد.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به نام احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا در دانشکده فنی دانشگاه تهران و حین اعتراض دانشجویی نسبت به برقراری مجدد روابط ایران با انگلیس و ورود قریب الوقوع ریچارد نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا به ایران به ضرب گلوله نظامیان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، نزدیک به یکصد هزار دانشجو و ۷۰ مرکز آموزش عالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha