۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84964268
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عملیات برداشت معدن غیرمجاز در شهرستان ملایر متوقف شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از توقف عملیات یک معدن غیرمجاز در ارتفاعات روستای عشاق این شهرستان خبر داد و گفت: این معدن خارج از محدوده مجوز قانونی در حال فعالیت بود که با هماهنگی حوزه قضایی متوقف شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر "جواد زنگنه" اظهار داشت: این معدن در زمینه برداشت سیلیس در ارتفاعات روستای عشاق و خارج از محدوده فعالیت می‌کرد.

وی افزود: با توجه به گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر برداشت غیرمجاز سنگ سیلیس در ارتفاعات عُشاق و گشت و مراقبت توسط یگان حفاظت، پس از رایزنی‌های لازم با حوزه قضایی بخش جوکار، دستور توقف عملیات اجرایی با پیگیری واحد حقوقی اخذ شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بیان کرد: با همکاری واحد معدن و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و با حضور ماموران پاسگاه انتظامی ازندریان، این حکم اجرا و به متخلفان ابلاغ شد.

زنگنه ادامه داد: برداشت غیرمجاز سنگ در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا و در ارتفاعات روستای عُشاق صورت گرفته است که برای متخلفان پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با بیان اینکه فعالیت معدن‌کاران در اراضی ملی منوط به اخذ مجوز و در محدوده مجوز قانونی است، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در حین استعلام و صدور مجوز برای فعالیت معدنی، محل‌هایی که در محدوده مجوز قانونی است، برای فعالیت آنها مشخص و تحت نظارت منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر یادآور شد: در حال حاضر خسارت‌های اولیه فعالیت غیرمجاز این معدن بر اساس مواردی که مسجّل شده، برآورد و مدارک و مستندات به دادگاه ارائه شده است.

زنگنه با بیان اینکه موارد این چنینی در یک کارگروه تعامل در استان بررسی می‌شود، افزود: امسال فعالیت‌های معدنی غیرمجاز در نقاط مختلفی همچون بخش سامن، روستای آبدر، حسن‌آباد آبدر، نازول و علی‌آباد دمق شناسایی و از ادامه فعالیت آنها که در زمینه برداشت سیلیس است، جلوگیری شد.

وی گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۴۰۵ فقره پرونده اکتشاف و بهره‌برداری از معادن در این شهرستان وجود دارد و در سرکشی‌های صورت گرفته از معادن، ۹ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با وسعتی حدود ۳۲۰ هزار هکتار، حدود ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha