هلال احمر اصفهان ۵۰ هزار عضو دارد

۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴
کد خبر: 84964269
هلال احمر اصفهان ۵۰ هزار عضو دارد

کاشان- ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: ۵۰ هزار نفر امدادگر در حوزه های جوانان، داوطلبان و امدادگران عضو این جمعیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدنوید متقی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت داوطلبان شهرهای شرق و شمال اصفهان که در اردستان برگزار شد، گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد تا ۳۵ سال در حوزه جوانان و بالاتر در حوزه امدادگران و داوطلبان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: جوانان با گذراندن آموزش های دوره های تخصصی برای امدادگری و فعالیت در روزهای سخت آماده می شوند و داوطلبان با ۲۹ طرح در زمینه های معیشتی، درمان، دارویی، حمایتی و مشارکت در فعالیت های عمده، در زمان بحران و حوادث طبق شیوه نامه های ابلاغی فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه‌ در یک سال گذشته ۶ هزار نفر تحت حمایت درمان و دارو قرار گرفته اند، گفت: واحد امدادگران نیز در حوزه امداد جاده ای، کوهستان، ساحلی، کویر و سیل و زلزله خدمات رسانی می کنند.

متقی افزود: در حال حاضر ۴۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان اصفهان فعال بوده و کار عمده این پایگاه ها امداد در جاده و کوهستان است و یک‌ پایگاه ساحلی در چادگان‌ مستقر می باشد.

وی افزود: ۳۸۰ خانه هلال نیز در شهرها، روستاها و محله های شهری با ۲۰۰ خانوار جمعیت وجود دارد و به نیازمندان کمک‌رسانی می کنند.

اعتقادات مذهبی مردم ایران سبب موفقیت داوطلبان هلال احمر است

رییس جمعیت هلال احمر اردستان هم گفت: اعتقادات مذهبی مردم ایران سبب موفقیت داوطلبان هلال احمر در کمک رسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان است.

منصور خانی افزود: رفع مشکلات بدون همکاری داوطلبان هلال احمر در این جمعیت امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از صدسال قبل در ایران تاسیس شده تصریح کرد: اگر حضور داوطلبان در کل جهان نبود بسیاری از مشکلات در زمان وقوع حادثه ها رفع نمی شد.

رییس جمعیت هلال احمر اردستان اضافه کرد: جذب، سازماندهی، آموزش و ارائه کمک های حمایتی با زیر ساخت های متعدد در زمان بحران و عادی از اقدام های موثر داوطلبان است.

در این آیین از ۳۳ نفرعضو داوطلب و حامیان برتر شهرستان های اردستان، آران و بیدگل، کاشان، نطنز، بادرود، نایین، خور وبیابانک و کوهپایه با اهدا لوح سپاس، تجلیل شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha