راهدارخانه‌های مهاباد برای اجرای طرح زمستانی تجهیز شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: راهدارخانه‌های این شهرستان همزمان با اجرای طرح زمستانی با ۱۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری تجهیز شدند.

رحمت نویدنیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب طرح راهداری زمستانی ۵۵ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شدند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی( گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد اظهار کرد: در بخش روستایی نیز ۲ راهدارخانه سیار در مسیرهای روستاهای آفان و سیاقول، کار برفروبی و بازگشایی محورهای روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار تن ماسه و یک هزار و ۲۰۰ تن نمک برای طرح زمستانی در راهدارخانه‌های این شهرستان ذخیره شده، افزود: از این مقدار نمک و ماسه، سه هزار تُن در راهدارخانه مرکزی ذخیره و مابقی در بین راهدارخانه‌های این شهرستان برای استفاده در فصل زمستان تقسیم شده است.

راهدارخانه‌های مهاباد برای اجرای طرح زمستانی تجهیز شدند

وی اظهار کرد: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در آستانه شروع طرح زمستانی راهداری در این شهرستان بازسازی و آماده‌سازی شده بود.

وی از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست تا قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: این شهرستان دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

طرح راهداری زمستانی همزمان در سراسر کشور از ۱۵ آبان سال جاری شروع شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha