۶۰ درصد اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی مازندران صرف ایاب و ذهاب دانش‌آموزان می‌‍شود

ساری - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: ماهانه ۵۰ تا ۶۰ درصد از مجموع اعتبارات تخصیص یافته به این نهاد صرف هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی این استان می‌شود.

سیدسروش ساداتی جمالی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی پرداخت می‌شود که بیش از نیمی از آن توسط آموزش و پرورش استثنایی مازندران و بقیه توسط خانواده‌ها تامین و به مصرف می‌رسد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران به منظور رفع بخشی از مشکلات فراروی و تامین نیازهای ضروری ویژه دانش آموزان استثنایی تاکید کرد و گفت: در صورت همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی استان از جمله بهزیستی و شهرداری در راستای تامین خودرو و یا هزینه سرویس مدارس، می‌توان هزینه پرداختی آموزش و پرورش بابت ایاب و ذهاب را صرف هزینه‌های رفاهی دانش‌آموزان استثنایی کرد.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۱ هزار و ۷۷۰ دانش‌آموز استثنایی در ۵۵ باب مدرسه و ۲۵ مرکز اختلالات یادگیری دولتی و ۲۱ مرکز اختلالات یادگیری بخش خصوصی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، ۲ هزار و ۶۲۹ دانش آموز به طور مستقیم از مرکز خدمات تخصصی خدمات دریافت می‌کنند و ۹ هزار و ۱۴۱ دانش‌آموز نیز در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی در حال تحصیل در مدارس عادی به لحاظ یادگیری مطلب با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: کار آموزش به این دانش‌آموزان را معلمان رابط بر عهده دارند.

ساداتی، بر لزوم فراهم کردن بستر مورد نیاز برای جداسازی دانش‌آموزان استثنایی در حال تحصیل از دیگر دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شد تا دانش‌آموزان استثنایی که به نگهداری و آموزش خاصی نیز نیاز دارند، در مدارس اختصاصی به تحصیل بپردازند.

وی مهمترین دغدغه خانواده‌های دارای فرزند استثنایی را استقلال شغلی و کسب درآمد عنوان کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا با استفاده از تمام ظرفیتها و امکانات موجود، مشکلات و موانع فراروی در این بخش به شکل اصولی رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha