برپایی نمایشگاه روایت حبیب در ساری، فرصتی برای تبیین مدیریت جهادی شهید سلیمانی

ساری – ایرنا – نمایشگاه روایت حبیب که امروز(پنج شنبه) در محوطه بیرونی مصلای امام خمینی(ره) ساری گشایش یافت، فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی به خصوص مدیریت جهادگونه او در عرصه هایی مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله مبارزه با داعش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دراین نمایشگاه در ۲ ردیف عکس و پوسترهایی از هنرمندان حوزه هنری استان های کشور به نمایش گذاشته است.

در نمایشگاه روایت حبیب، هر یک از هنرمندان بخشی از ابعاد شخصیتی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را به تصویر کشیدند و از زبان هنر برای معرفی این سردار ملی استفاده کردند.

این نمایشگاه با استفاده از زبان هنری به روایت مطالبی از سردار سلیمانی می پردازد که کمتر به ذهن مخاطبان و افراد جامعه خطور می کند. برای آنهایی که که هر زمان سخن و حرف از سردار سلیمانی به میان می آید تنها چهره رزم و جنگ برایشان تداعی می شود اما در این نمایشگاه بُعدهای دیگری از این شخصیت رو شده است.

در این عکس ها و پوسترها نمایی از چهره سردار دلها به نمایش گذاشته شده است که در آن می توان میزان عطوفت و دل رحمی وی به کودکان شهدای مدافع حرم را دید.

برپایی نمایشگاه روایت حبیب در ساری، فرصتی برای تبیین مدیریت جهادی شهید سلیمانی

آنجایی که هنگام اقامه نماز جماعت با گرفتن گل از دستان کودک شهید مدافع حرم پاسخ می دهد و یا صحنه های درآغوش کشیدن کودکان و بر زانو خود نشاندن را می توان نمایی از شخصیت اجتماعی سردار دانست.

دست اندرکاران این نمایشگاه هنرمندان حوزه هنری هستند که هر یک در حوزه هنرهای انقلابی دستی بر آتش دارند و با تلاش سه ساله، توانستند این تصاویر را بر روی بوم نقاشی و پوستر رقم بزنند.

رییس حوزه هنری مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مازندران به همراه ۹ استان دیگر کشور امسال میزبان و مجری دومین برنامه ملی "کاروان هنری روایت حبیب" است.

مهدی معصومی گرجی افزود: این کاروان هنری که در آن ۴۰ هنرمند حضور دارند از ۱۶ آذر وارد مازندران شدند و برنامه های ویژه هنری برای این منظور اجرا کردند و بخشی دیگری از برنامه ها تا فردا اجرا می شود.

وی پایان زمان حضور این کاروان ملی را ۱۸ آذرماه اعلام کرد و ادامه داد: هشت برنامه در قالب سفیر روایت حبیب، قصه های خوب برای بچه های خوب، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس، برگزاری کارگاه و نمایشگاه خلق آثار هنرهای تجسمی و شب خاطره ها در حال برگزاری است.

برپایی نمایشگاه روایت حبیب در ساری، فرصتی برای تبیین مدیریت جهادی شهید سلیمانی

رییس حوزه هنری مازندران برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس به عنوان برنامه دومین روز این کاروان نام برد و گفت: این نمایشگاه امروز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران کار خود را آغاز کرد و تا فردا نیز میزبان حضور علاقمندان است.

وی ادامه داد: هنرمندان حوزه هنری سراسر کشور در مدت سه سال اخیر با خلق نقاشی و پوستر سعی کردند ابعاد شخصیتی سردار دلها را ترسیم کنند.

به گفته معصومی گرجی از نکات حائز اهمیت در این نمایشگاه غالب بودن ترسیم شخصیت اجتماعی و رفتار عاطفی و احساسی سردار سلیمانی با افراد است که این خود می تواند در جذب هر چه بیشتر افراد به این سردار تاثیر خود را داشته باشد.

برپایی نمایشگاه روایت حبیب در ساری، فرصتی برای تبیین مدیریت جهادی شهید سلیمانی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha