۵۵ واحد صنعتی در آذربایجان غربی احیا شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به موفق بودن طرح ابتکاری یکشنبه‌های تولید که هر هفته با حضور استاندار و مدیران ذیربط در واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار می‌شود، گفت: در این قالب و فقط در هفت ماه منتهی به مهر گذشته، ۵۵ واحد تولیدی در استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

عبدالحمید سرتیپی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان اشتغال مستقیم این واحدها حدود ۸۰۰ نفر بوده است.

وی افزود: محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی و تیم اقتصادی دولت در این استان در راستای احیا و فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد اهتمام ویژه دارند و همین امر موجب بهبود وضعیت بخش تولید شده است.

سرتیپی اضافه کرد: با ابتکار استاندار آذربایجان غربی، بیشتر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از بازدید در قالب یکشنبه‌های تولید با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط در واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار برگزار و در خصوص رفع مشکلات آنها تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال جاری، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، یک هزار و ۴۰۰ مصوبه داشته که ۷۲ درصد از این مصوبات به مرحله اجرا در آمده و مابقی در دست اقدام یا اجرا است.

سرتیپی تاکید کرد: اولویت مدیریت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در مرحله اول احیای واحدهای راکد و در مرحله دوم افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی فعال است.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و هفت واحد صنعتی در آذربایجان غربی گفت: طی بررسی‌های اولیه حدود ۶۰۰ واحد تولیدی صنعتی در حالت نیمه فعال و راکد قرار دارند که پس از بررسی‌های دقیق در خصوص این واحدها مشخص شد ۴۱۰ واحد قابلیت احیا و بازگردانی به چرخه تولید را دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: از این تعداد، ۱۸۰ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۲۳۰ واحد در خارج از شهرک‌ها قرار دارند.

به گزارش ایرنا، طرح یکشنبه‌های تولید (بازدید مسوولان از واحدهای تولیدی و تصمیم گیری برای حل مشکلات آنها در همان واحد) از آذر سال گذشته و حدود یک ماه بعد از انتصاب محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار آذربایجان غربی به پیشنهاد و ابتکار او در سطح استان اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha