۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84964913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمرکززدایی از سیاست‌های برنامه هفتم توسعه است

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین تمرکززدایی و توجه به آمایش سرزمینی از سیاست های برنامه هفتم توسعه برشمرد و گفت: اهداف و طرح های مربوط به این برنامه باید به ترتیب اولویت پیاده سازی و اجرا شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین، هم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه را موجب پیشرفت و آبادانی کشور دانست و افزود: فلسفه شورای برنامه‌ریزی تجمیع نظرات نخبگانی برای توسعه استان است.

وی با بیان اینکه توجه به آب و کشاورزی در برنامه توسعه هفتم ویژه است،اظهار داشت: آب و کشاورزی ۲ مقوله مهم و حیاتی در شریان زندگی است که در حفظ تعادل اقتصادی تاثیر بسزایی دارد و مهم ترین اولویت استان به شمار می‌رود.

اعلایی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی پایدار یکی از راهبردهای کلان دولت سیزدهم است که در برنامه هفتم توسعه نیز بر روی آن تمرکز شده و در برنامه ریزی های منطقه ای نیز باید مورد توجه اساسی قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به نقش ملی قزوین در کمک به تامین برخی محصولات اساسی،اظهار داشت:به عنوان نمونه، قزوین بزرگترین تولید کننده روغن زیتون در کشور به شمار می رود و امسال ۴۰ هزار تن از این محصول را برداشت و تولید کرده است.

استاندار قزوین گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای کمک به تامین امنیت غذایی قصد داریم به مرور روغن زیتون را جایگزین روغن صنعتی کنیم.

وی ادامه داد: ترویج استفاده از روغن زیتون به ارتقای وضع سلامت جامعه نیز کمک می کند و رشد تولید این محصول که در دستور کار قرار دارد، در کمک به تامین امنیت غذایی جامعه نیز موثر است.

اعلایی با بیان اینکه در برنامه ریزی ها باید مسایل مرتبط با مسیرهای مواصلاتی قزوین نیز مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: استان قزوین از جهت حمل و نقل و برخورداری از راه‌های شریانی در جایگاه حساس و ویژه ای قرار دارد و به دلیل عدم توجه به این حوزه موجب شده که شاهد حوادث تأسف بار مرگ و میر جاده‌ای هستیم.

وی خاطر نشان کرد: براساس امارها قزوین نقاط حادثه خیز بسیاری دارد و برای کاهش تلفات جاده‌ای باید با تخصیص اعتبارات لازم برنامه ریزی شود.

اعلایی با اشاره به اینکه بهبود فضای و کسب وکار در برنامه های توسعه پنج ساله مورد توجه بوده و در همین خصوص نیز مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی صادر شده است،افزود: مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی سال گذشته صادر شده تا از این طریق بستر جدیدی برای بهبود فضای کسب و کار در استان فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha