استاندار خراسان رضوی: سرعت‌دهی به اکتشافات گازی سرخس در اولویت است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان گفت: باید به فعالیت‌های مربوط به اکتشاف چاههای گاز جدید و همچنین روند بهره‌برداری از چاه گاز توس سرعت داده شود.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در سفر به سرخس در بازدید از روند اجرای چاه گاز توس این شهرستان افزود: طرحهای اقتصادی و عمرانی را تلاش می کنیم با تامین اعتبار هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق نیز گفت: بهره برداری از میدان گازی توس، حدود سه تا پنج میلیون مترمکعب گاز برای ۱۲ تا ۱۵ سال تامین خواهد کرد.

محمدرضا سلطانی افزود: طرح توسعه و بهره‌برداری از این میدان در مرحله واگذاری مناقصه با اعتبار برآوردی ۷۴ میلیون یورو است و پس از آن در مدت ۲ سال به اجرا می‌رسد.

وی اظهار داشت: میدان گازی توس ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۰۰ نفر را داراست و بهره‌برداری از این منطقه گازی نقش مهمی در پایداری گاز منطقه شمال شرق خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس هم گفت: با توجه به رویکرد خیلی خوب دولت سیزدهم طرحهای نفت و گاز برای تامین نفت و گاز انرژی پایدار شمال شرق کشور در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هم اینک در حال اجرا است.

یحیی فیضی افزود: با طرحهای افزایش ظرفیت و توسعه ای که انجام شده، توان دریافت ۵۰ میلیون مترمکعب "گاز ترش" (گونه ای از گاز طبیعی خام) را داریم.

بهره برداری مخزن ۵۰۰ مترمکعبی ذخیره آب

امروز همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی، چاه و خط انتقال و مخزن ۵۰۰ مترمکعبی ذخیره آب روستای بزنگان در شهرستان سرخس با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این مخزن، ۶ هزار نفر از مردم روستای بزنگان، از آب پایدار و سالم بهره‌مند شدند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سفر خود، از روند اجرای ساخت قطعه چهار- الف جاده سرخس به مشهد بازدید کرد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است.
سرخس مرکب از ۲ بخش "مرکزی و مرزداران" ۸۵ روستا دارد که ۵۱ هزار نفر ساکن آنها هستند.
سرخس از سمت شمال و شرق هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha