۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84965114
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بی‌رغبتی مدیران همدان ورزش کارمندی را به کمتر از یک درصد رساند

همدان- ایرنا- بی‌رغبتی مدیران دستگاه‌های اجرایی به سلامت کارمندان به عنوان یکی از مهمترین ضرورت‌های محیط کار با حضور حداقلی و کمرنگ در مسابقات ورزش کارمندی استان همدان بیش از پیش رنگ واقعیت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آخرین آمارهای اعلام شده، ۴۸ هزار و ۷۸۲ کارمند در سطح دستگاه‌های اجرایی استان همدان اشتغال دارند که ۶۰ درصد از آن‌ها نیز رسمی هستند.

جمعیتی که کمتر از یک درصد از آن‌ها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند و حضور تنها ۶۷۵ نفر از این تعداد در مسابقات ورزشی کارمندان دولت در سال جاری گویای این واقعیت است.

کارمندان زن و مرد که از ۲۴ ارگان دولتی استان همدان در ۶ رشته ورزشی به مدت یک ماه در هشت سالن سرپوشیده با هم رقابت دارند و قرار است قهرمانان آن به مسابقات کشوری اعزام شوند.

این استقبال کم و بی رغبتی کارکنان از مسابقات ورزشی کارمندان در حالی است که موضوع سلامت جسمانی و روحی کارکنان در همه رده‌ها امری مهم تلقی می‌شود، تا جایی که تاکید مدیران ارشد استان همدان بر ضرورت فعالیت ورزشی کارمندان، توجه مدیران و متولیان امر را به آن معطوف می‌کند.

امروزه پیشرفت‌های تکنولوژی و اتوماسیون شدن سیستم‌های اداری هراندازه که بر سرعت عمل در کار افزوده اما تحرک بدنی مدیران و کارمندان را به دلیل پشت میزنشینی کاهش داده و زمینه چاقی و افزایش وزن آن‌ها را فراهم ساخته است.

در واقع بیشتر فعالیت‌های سازمان‌ها و اداره‌ها که در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد هم اکنون به وسیله دستگاه‌ها و رایانه‌ها اجرا می‌شود و در مجموع سیستم امروزی محیط کاری بیش از توانمندی‌های جسمی به توانایی فکری و روانی افراد تبدیل شده است.

همین مساله نگرانی‌هایی را از جانب متولیان ورزش همگانی استان همدان به دنبال داشته و معتقدند بی‌میلی دستگاه‌های اجرایی به ترویج ورزش کارمندی مغایر با سیاست‌های شورای عالی ورزش همگانی است.

مدیران غیر ورزشی

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان با انتقاد از نگرش دستگاه‌های دولتی پیرامون حضور در مسابقات کارکنان دولت گفت: همه ساله با حضور حداقلی کارمندان در مسابقات مواجه هستیم.

«هادی سبزواری» افزود: محدود بودن تعداد ورزشکاران کارمند در مسابقات به حدی است که حتی در برخی رشته‌ها شاهد رقابت چند نفری و در سطح کیفی پایین هستیم.

وی این وضعیت را بسیار نگران کننده دانست و گفت: هیات ورزش‌های همگانی استان همدان به عنوان متولی برگزاری مسابقات کارکنان دولت از طریق اداره کل ورزش و جوانان و به صورت اتوماسیون اداری شرایط ثبت نام برای حضور در رقابت‌ها به تمامی دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است اما با بی‌میلی آن‌ها مواجه هستیم.

سبزواری اضافه کرد: این هیات ظرفیت بسیار مطلوب را برای فعالیت گسترده کارمندان در فضای ورزشی مهیا ساخته است اما متاسفانه مدیران دستگاه‌های دولتی در این باره رغبتی ندارند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بارها نسبت به این ضعف در دستگاه‌های اجرایی انتقادهایی داشته‌ایم و حتی در شورای ورزش همگانی نیز بارها مطرح شد اما نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان با قدردانی از دستگاه ورزش در توسعه بسیار خوب ورزش در عرصه‌های همگانی و عمومی گفت: با وجود اینکه حقیقی مدیرکل دستگاه ورزش همدان زمینه های خوبی برای فعالیت عمومی و همگانی اقشار مختلف مردم به ویژه کارمندان مهیا ساخته است اما کمتر ارگان دولتی همکاری دارد.

شورای ورزش تعیین تکلیف کند

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان معتقد است: شورای ورزش و تربیت بدنی می‌تواند گره گشای مشکلات ورزش کارمندان باشد و با تصویب طرح‌های اثرگذار، دستگاه‌های دولتی را مجاب به حمایت و تقویت ورزش کند.

سبزواری افزود: با پیگیری‌های خوب رضانیا معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، نخستین شورای ورزش و تربیت بدنی در دولت سیزدهم را در این استان برگزار کردیم که البته به دلیل غیبت چند مدیرکل و ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، مورد موافقت استانداری قرار نگرفت و تاکید بر تکرار این نشست در آینده نزدیک شد.

وی اضافه کرد: شورای ورزش و تربیت بدنی با گرایش ورزش همگانی می‌تواند بسیاری از مشکلات را از جمله ورزش کارمندی حل کند و انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دستور استاندار، هرچه سریعتر شاهد تغییر و تحول در این حوزه باشیم.

شورای ورزش و تربیت بدنی با گرایش ورزش همگانی می‌تواند بسیاری از مشکلات را از جمله ورزش کارمندی حل کند و انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دستور استاندار، هرچه سریعتر شاهد تغییر و تحول در این حوزه باشیم.

سبزواری با تاکید بر لزوم تشکیل شورای ورزش و تربیت بدنی گفت: این شورا دارای جایگاه مهمی در توسعه ورزش‌های همگانی به خصوص تعیین تکلیف ورزش کارمندی است و می‌توانیم پیشنهادهای اثرگذار و متنوع را در راستای تقویت ورزش کارمندی ارایه دهیم.

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان یادآور شد: هم اکنون ورزش کارمندی، کارگری، آموزش و پرورش و شهرداری نیازمند سازماندهی مناسب و ترویج ورزش همگانی است و تصویب ورزش صبحگاهی و همگانی کارمندان گام موثری در تحقق این هدف است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی در ترویج ورزش همگانی ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های جسمانی و روحی است و این طرح از مصادیق اقتصاد مقاومتی بوده و باعث کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

ادارات ورزش کارمندان را جدی بگیرند

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: توسعه و ترویج ورزش به ویژه در عرصه همگانی در بین قشر کارمند ضروری است که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی به صورت منظم و سازماندهی شده انجام شود.

علی حقیقی بیان کرد: تشویق کارمندان به فعالیت در ورزش همگانی با هدف ارتقا سطح سلامت و تندرستی مهم است که باید نسبت به برنامه ریزی منسجم و زمانبندی شده اقدام شود.

وی یادآور شد: ورزش همگانی همدان در سطح کشور پیشتاز است و می‌تواند زمینه ساز ورزش در بین کارمندان استان شود.

وی گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی در ورزش همگانی همدان وجود دارد که دستگاه‌های دولتی می‌توانند از آن برای رونق ورزش کارمندی استفاده کند ضمن اینکه در سایر رشته‌ها، حتی ورزش‌های تخصصی آماده هرگونه همکاری با ادارات در دوره‌های آموزشی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های جانبی هستیم.

حقیقی ادامه داد: مدیران اداره‌ها و دستگاههای اجرایی استان باید به مقوله نشاط، شادابی و سلامت جسمانی کارکنان توجه ویژه‌ای داشته و ترویج ورزش در بین آن‌ها را جدی بگیرند.

مدیران اداره‌ها و دستگاههای اجرایی استان باید به مقوله نشاط، شادابی و سلامت جسمانی کارکنان توجه ویژه‌ای داشته و ترویج ورزش در بین آن‌ها را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: ترویج ورزش میان کارکنان به طور حتم موجب شتاب بخشی به امور اداری از سوی کارمندان می‌شود ضمن اینکه برای داشتن جامعه سالم باید ورزش همگانی را نهادینه کرد بنابراین اداره‌ها هم باید در این موضوع مهم نقش آفرین باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه ورزش کارمندی در راستای ورزش همگانی است، خاطرنشان کرد: ورزش موجب ارتقای روحیه و افزایش کیفی فعالیت کارمندان در اداره‌ها می‌شود و هزینه در ورزش سرمایه ‌گذاری بلند مدت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha