پیوند هنر و صنعت در عسلویه؛ معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره تلویزیونی مستند

عسلویه - ایرنا - ششمین جشنواره تلویزیونی مستند که با هدف پیوند صنعت و هنر در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه در استان بوشهر برگزار شده بود، با معرفی نفرات برگزیده در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به عسلویه، پس از پایان نمایش ۷۳ مستند راه‌یافته به بخش مسابقه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند از شبکه مستند، آثار و نفرات برگزیده طی مراسم پایانی امروز جمعه ۱۸ آذرماه در منطقه آزاد عسلویه در حال معرفی هستند.

در مراسم اختتامیه که محسن خجسته‌مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی، معاون سیما و رئیس شبکه مستند حضور دارند، از برندگان بخش‌های مختلف این جشنواره در بخش‌های «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس» و «مستندنگاری» قدردانی می‌شود.

در بخش از مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند، آیین نکوداشت و بزرگداشت ۲ مستندساز صاحب‌نام کشور مرحوم نادر طالب‌زاد و مهدی خلیلی، هنرمند عرصه مستند برگزار شد.

هنوز معجزه مستند را درک نکردیم

محسن یزدی مدیر شبکه مستند و دبیر ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در ابتدای این مراسم گفت: اختتامیه را با هدف یادآوری پیوند هنر و صنعت در عسلویه برگزار کردیم. همه ما باید روی کیفیت این ارتباط کار کنیم. در کشور اتفاقات و پیشرفت‌های مهمی رخ داده که این کارها بعضل بازنمایی نشده است.

وی با تاکید بر این که روندها باید بروز شود ادامه داد: کاش همه تلاش کنیم و موانع را کنار بگذاریم. هنوز معجزه مستند را درک نکردیم. از مستند برای نشان دادن پیشرفت کشور باید بیشتر استفاده کنیم.

پیوند هنر و صنعت در عسلویه؛ معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره تلویزیونی مستند

بعد از دو دهه فاز ۱۱ پارس جنوبی به تولید می‌رسد

محسن خجسته‌مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت در این مراسم با بیان این که قلب اقتصاد جمهوری اسلامی در این منطقه می تپد، گفت: صنعت نفت و گاز پیشران حرکت کشور است. در این منطقه روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌شود. ما با انجام این تولید به دنبال خدمت به مردم و اعتلای جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: امروز با این تولید، امید و نشاط و امیدواری موج می زند. اینجا بخشی از ثروت کشور ماست که به آن می‌بالیم. این دارایی زیرزمینی را باید به حداکثر سرمایه روزمینی تبدیل کنیم.

خجسته‌مهر با یادآوری اینکه از نظر ذخائر نفت و گاز مقام اول را در دنیا داریم، اظهار داشت: از نظر تولید نفت و گاز نیز رتبه سوم را داریم. وظیفه ما در وزارت نفت این است که از این ذخائر صیانت کنیم. در میدان گازی پارس جنوبی با تولید حداکثری اجازه نمی‌دهیم این گاز مهاجرت کند. مردم عزیز ما هم وظیفه دارند که صیانتی مصرف کنند و با مصرف بی رویه و با هدر دادن این انرژی نقش منفی ایفا نکنند. صرفه جویی و مصرف بهینه یک جهاد است. یک جهاد در بخش تولید داریم. در صف مقدم این جهاد اقتصادی رفاه نسبی و آسایش مردم عزیز را تامین کنیم.

وی افزود: دولت سیزدهم یک دولت کارآمد، انقلابی و جهادی است. دو دهه است توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بلاتکلیف مانده بود و در هشت سال گذشته هیچ اقدامی انجام نشده بود. یک شرکت خارجی به خاطر خروج آمریکا از برجام، کشور را ترک کرد و ما در دولت سیزدهم از روزهای اول تصمیم گرفتیم این فاز را به تولید برسانیم.

خجسته مهر با بیان اینکه در حال حاضر حفاری چهار حلقه چاه به پایان رسیده است، اظهار داشت: در بهمن امسال بعد از دو دهه از فاز ۱۱ پارس جنوبی به تولید می‌رسیم. همچنین ترمیم یکی از سکوهای نفتی که از سال ۹۴ متوقف مانده بود، آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت در پایان سخنانش پیشنهاد داد سال آینده هفتمین جشنواره مستند تلویزیونی با محوریت صنعت نفت به عنوان پیشران اقتصاد کشور در عسلویه برگزار شود.


جذابیت را ملاک عمل قرار دهید

محسن برمهانی، معاون سیما نیز در ادامه مراسم این جشنواره را پرمخاطب ترین جشنواره مستند ایران خواند و گفت: اگر قرار است صحبت از پیشرفت کنیم، بخشی از جهاد تبیین ما باید اینجا در عسلویه انجام شود.

وی با یادآوری این‌که در آستانه برگزاری جشنواره حقیقت هستیم، توضیح داد: جشنواره مستند تلویزیونی برای تلویزیون تولید محتوا می کند. مستندسازها معمولا به دنبال تولید مستندهای هنری هستند. ولی در تلویزیون باید سعی کنیم برای مخاطب فیلم سازی کنیم. توصیه می‌کنم مستندسازان از نریشن و مونولوگ نترسند و جذابیت را ملاک عمل قرار دهند.

بر اساس اعلام هیات داوران، در بخش مستند نگاری این جشنواره مریم خباز و لیلا مرگن به ترتیب اول و دوم شدند و جایزه نفر سوم به سامان رحمتیان رسید.

(گزارش در حال تکمیل است)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha