نحوه مشارکت در کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ویژه کودک و نوجوان اعلام شد

کرج – ایرنا - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ساخت این موسسه برای کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۷ ساله و نحوه مشارکت در این کارآزمایی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر علی اسحاقی روز شنبه با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ از حدود ۲ سال پیش در نقاط مختلف جهان از جمله ایران گسترش پیدا کرد و جان بسیاری از انسان ها را گرفت، افزود: از ابتدای گسترش این بیماری در ایران تاکنون هفت موج ابتلا به کرونا رخ داده و پیش بینی می‌شود این اتفاق باز هم تکرار شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ داشته و در این میان واکسیناسیون کودکان و نوجوانان و حضور آن ها در مدرسه در کنار همدیگر می‌تواند بسیار مهم باشد.

اسحاقی به مزایای واکسن کرونا ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، اشاره کرد و گفت: این موسسه با حدود ۱۰۰ سال تجربه و تخصص در تحقیق و تولید انواع واکسن ها و سرم های درمانی، افتخار داردبا تکیه بر دانش و تجارب تیم های زبده و متخصص شامل اعضای هیات علمی و دانشمندان موسسه، علاوه بر واکسن های سرخک ، سرخجه، اوریون، دیفتری، کزاز و فلج اطفال، واکسن رازی کوو پارس را بر پایه دانش و تکنیک صددرصد ایرانی و با لحاظ تمام ضوابط و استانداردهای بین المللی و ملی اختراع و تولید کند.

رییس موسسه رازی تصریح کرد: رازی کووپارس، یک واکسن پروتئین نوترکیب است که نتایج تحقیقات آن در بزرگسالان نشان داد که واکسنی بی خطر است و ایمنی زایی و اثربخشی قابل قبولی دارد. همچنین بر اساس مستندات علمی تائید شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، این واکسن از ایمن ترین و بی خطرترین واکسن های کووید ۱۹ معرفی شده است.

به گفته اسحاقی، تزریق این واکسن برای کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۷ سال در قالب کارآزمایی شروع شده و با توجه به خصوصیات ویژه آن همچون: مقدار دُز پایین و استفاده از دُز داخل بینی بعد از دُزهای تزریقی، در مقایسه با سایر واکسن ها، می‌تواند یک پیشنهاد مناسب برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان باشد تا سلامت این افراد و خانواده آن ها و در نهایت جامعه را حفظ کند.

رییس موسسه رازی، ضمن دعوت برای مشارکت در مطالعه بالینی واکسن رازی در کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: شرکت در این طرح، محققان موسسه را در مسیر اعتلای کشور یاری خواهد رساند.

مردم برای هماهنگی و حضور در طرح واکسیناسیون کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۷ سال موسسه رازی می توانند از طریق شماره های ۰۲۶۳۴۹۸۸۵۲۵ و ۰۲۶۳۴۹۸۸۵۲۴ تماس گرفته و یا به آدرس وب سایت https://covpars۳.rvsri.ac.ir مراجعه کنند. درصورت ارسال عدد یک به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۱۰۰۰۷۷۰۰۰ نیز کارشناسان با متقاضیان تماس خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha