۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 953
کد خبر: 84965909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایرانِ قوی به مستکبرانِ منزوی باج نمی‌دهد

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبر: 84965909
ایرانِ قوی به مستکبرانِ منزوی باج نمی‌دهد

بندرعباس - ایرنا - ایران، کشوری که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دست‌نشانده، وابسته و در عرصه‌های مختلف ضعیف بود، امروز با جمهوری اسلامی و پشتوانه ملت شهیدپرور خود به چنان قدرتی تبدیل شده که دیگر به قیل و قال کفتارها و مستکبرانِ منزوی اعتنایی نمی‌کند.

مشخصا ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف کشوری وابسته بود که این وابستگی در صنعت و عرصه نظامی نمود بیشتری داشت و در رسانه‌ها بسیار درخصوص آن گفته شده است.

جمله معروفی هست که بهترین مثال برای وابستگی صنعت نظامی کشور به خارج است که می‌گوید: حتی تعمیر وسایل و قطعات نظامی را آمریکایی‌ها انجام می‌دادند یا این جمله که می‌گوید: حتی سیم خاردار را هم در دروان جنگ تحملی به ایران نمی‌فروختند به خوبی بیانگر شرایط کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

کشورمان امروز در عرصه نظامی به جایگاهی رسیده که کشورهای مختلف از توانمندی جمهوری اسلامی ایران ابراز تعجب می‌کنند یا در عرصه پزشکی هم نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب خوب به یاد دارند که به خاطر تعداد کم پزشکان و متخصصان پزشکی، پاکستانی و بنگلادشی در ایران مشغول فعالیت بودند، یا بیماری مالاریا در جنوب کشور چه مصیبت‌هایی را وارد می‌کرد و به خاطر مشکل‌های بهداشتی و بیماری‌ها بسیاری از دست می‌رفتند، چه مادران بارداری که به خاطر دسترسی نداشتن به مراکز و مختصصان پزشکی جان‌شان را از دست می‌دادند.

هر چند در زمینه دسترسی به پزشک در هرمزگان هنوز مشکل‌هایی وجود دارد و شاید چنانچه متخصصان پزشکی از پشت میزهای اداری بلند شده و به شهرها، دهستان‌ها و روستاهای مناطق نزدیک و دور افتاده بروند مقدار بیشتری از این مشکل در هرمزگان کاسته شود.

همچنین بسیاری از نسل‌های اول تا سوم در هرمزگان به یاد دارند که اشراری که در این منطقه جولان می‌دادند چگونه امنیت را از مردم گرفته بودند و نبود امنیت یکی از بزرگترین مشکل‌هایی بود که با تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح کنترل و از بین رفت و اکنون امنیت پایداری در این استان ایجاد شده و به تدریج چهره استان در حال تغییر است.

البته به نظر می‌رسد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته به نسل‌های بعدی آنگونه نبوده که آنان را با شرایط قبل و حتی دهه ۶۰ و ۷۰ و رنج‌هایی که برای بهبود شرایط کشیده شده تا کشور و به‌خصوص هرمزگان به اینجا رسیده آشنا سازد تا بدانند پیشرفتی که تا کنون حاصل شده نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدتی است که پدران و مادران، خواهران و برادران آنان تا امروز کشیده‌اند.

نتیجه تلاش‌هایی است که به تدریج و آهسته آهسته شرایط را بهبود بخشیده و به اینجا رساند که اکنون آنان بایستی آستین همت را بالا زده و شرایط را به سمت بهبود بیشتر سوق دهند، نسل‌های جدید دوران خان و نوکری را به یاد ندارند تا بدانند چه زجرهایی بر پدران و مادران‌شان رفته و با چه ظلم‌هایی مقابله کرده‌اند.

شاید این نسل‌ها از بزرگ‌ترهای خود در خصوص شرایط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی پیش از بدنیا آمدن خویش نپرسند اما بزرگ‌ترها که به خوبی دوران رنج و محنت را به یاد دارند که باید این‌ها را ثبت کرده و حداقل برای فرزندان‌شان بیان کنند تا آنان نیز با گوشه‌ای از رنج‌هایشان آشنا شوند.شاید این نسل‌ها از بزرگ‌ترهای خود در خصوص شرایط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی پیش از بدنیا آمدن خویش نپرسند اما بزرگ‌ترها که به خوبی دوران رنج و محنت را به یاد دارند که باید این‌ها را ثبت کرده و حداقل برای فرزندان‌شان بیان کنند تا آنان نیز با گوشه‌ای از رنج‌هایشان آشنا شوند.

حداقل انتظار از بزرگ‌ترها این است که در خصوص نبود امنیت در شهرها در دهه ۶۰ و زمانی که منافقان جولان می‌دادند، زمانی که اشرار جنوب کشور امنیت و آسایش مردم را برهم زده بودند بیان کنند، زمانی که پدر بزرگم می‌گفت: در گذشته هیچ چیز نبود اما اکنون با وجود گرانی وسایل هست.

اکنون از مدیران به عنوان مسوولان نظام جمهوری اسلامی که در آن رشد و نمو کرده انتظار است دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای جوانان، نوجوانان،‌ دانش آموزان و دانشجویان بیان کنند تا آنان به داشتن چنین مردمانی و کشوری بر خود ببالند.

امروز دیگر نه از اشرار به مانند گذشته در هرمزگان خبری هست و نه ایران برای تأمین پزشکان مورد نیاز خود از پاکستان و بنگلادش نیرو وارد می‌کند و نه برای تأمین نیازهای نظامی‌اش دست به سوی خارج دارد.

در این مرقومه، گفت وگوی خبرنگار ایرنا با مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته را باهم می‌خوانیم...

هزار برابر قدرتمندتر شده ایم

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: سال‌های دهه ۶۰ در شیراز و بوشهر و تهران بودم و منافقان و گروهک‌ها افراد را بدون دلیل می‌کشتند، روزی ۲۰ نفر در تهران کشته می‌شد، جرأت نداشتیم ریش بگذاریم، چونکه هر فرد ریش دار را ترور می‌کردند.

دکتر غلامعباس مؤمنی ادامه داد:‌ تاریخ را مطالعه کنید می‌بینید رییس دفتر نخست وزیری کشوری بود و از آن طرف کشمیری هم بود،‌ این یعنی در سیستم امنیتی مشکل داشتیم، حتی در بندرعباس می‌ترسیدیم وارد خیابان‌ها شویم.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد:‌ مسلح بودیم و ۱۴ سال سن داشتم و بدون اسلحه وارد خیابان نمی‌شدیم، برای اینکه بتوان بچه‌های سنندج و کردستان را راهنمایی و هدایت کرد نیرو به عنوان دانش آموز به آنجا اعزام شد.

وی افزود: اما اکنون نسبت به آن زمان مشکل نداریم و قدرت‌مان نسبت به آن زمان هزار در برابر یک بوده و به هیچ عنوان نمی‌ترسیم، اکنون نیروهای مسلح ما توانمند شده‌اند و احساس می‌کنم آن قدرتی که الان داریم موجب می‌شود دشمنان نتوانند به کشور و نظام اسلامی آسیب جدی وارد کنند.وی افزود: اما اکنون نسبت به آن زمان مشکل نداریم و قدرت‌مان نسبت به آن زمان هزار در برابر یک بوده و به هیچ عنوان نمی‌ترسیم، اکنون نیروهای مسلح ما توانمند شده‌اند و احساس می‌کنم آن قدرتی که الان داریم موجب می‌شود دشمنان نتوانند به کشور و نظام اسلامی آسیب جدی وارد کنند.

مؤمنی گفت: آن زمان سازمان‌های اطلاعاتی کشور تازه انقلاب کرده ایران به این اندازه قوی نبود، امام گفتند اطلاعات ۳۶ میلیونی و همه دست به دست هم داده و برای ایجاد امنیت در کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: نسل من که متولد دهه ۱۳۴۰ شمسی است سه دوره را پشت سر گذارده است، در زمان حکومت پهلوی بر دیوارها شعار نوشته، زندان ساواک را پشت سرگذارده و در جنگ تحمیلی حضور داشته است، در خاک عراق برای کشور اطلاعات جمع‌آوری کرده است در نتیجه می‌داند چگونه عمل کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد: در زمان جنگ تحملی امدادگر بودم و در یک شب افزون‌بر ۴۰ نفر بر روی پای من شهید شدند،‌ اگر آنان زنده بودند از امثال منِ مسوول بهتر کار کرده و چالش ها را بهتر مدیریت می‌کردند.

رهبران اغتشاشات همان رهبران ناآرامی‌های دهه ۶۰ هستند

وی با اشاره به ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: منافقان و گروهک‌ها در سال‌های ۶۰ به صورت مسلح در خیایان‌ها می‌جنگیدند و رهبران آن‌ها دقیقاً همین‌هایی بودند که امروز از خارج کشور دستور اغتشاش می‌دهند، افراد منفوری مانند مسعود رجوی و ملاهایی که برخی از آن‌ها از بین رفته‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: این اغتشاشات نسبت به هجمه‌های قدیمی چیزی نیست، منافقین خلق در آن زمان مسلح بودند و قدرت داشتند، این قدرت را حتی در لایه‌های نظام هم داشتند.

دکتر مومنی اظهار داشت:‌ گروهک منافقین دشمن واقعی بوده و یک خط دارد و تفاوتی هم نمی‌کند در داخل یا خارج کشور، در آلبانی، عراق و عربستان باشد، می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی، نباشد.

وی افزود: تاریخ افزون‌بر ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران را هم اگر ورق بزنیم در آن ثبت شده که چگونه اعضای گروهک تروریستی منافقین سر فرزندان این سرزمین را می‌بریدند و برای ایجاد ترس و دلهره در مردم سر بی بدن را در وسط خیابان قرار می‌دادند.

کشور با گذر از چالش‌ها قوی‌تر شده است

دکتر مؤمنی بیان کرد: کشور با گذر از چالش‌ها قوی‌تر شده است، همانگونه که با پشت سر گذاردن جنگ تحمیلی قوی‌تر شده‌ایم و همان جنگ موجب افزایش قدرت نظامی کشور شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان افزود:‌ شرایط مقابله با هجمه‌ها به نظرم اکنون سخت‌تر از آن زمان است چونکه سازمان‌های رسانه‌ای در خارج کشور بسیار قوی شده‌اند و هر روز هم آن‌ها را قوی‌تر می‌کنند تا بتوانند ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده و تخریب کنند.

امدادگر جنگ تحمیلی اضافه کرد: اکنون بهترین کار این است که همه افراد مانند آن زمان حرکت کنند و همه باید هوشیار بوده و یک صدا باشیم و زیر لوای پرچم رهبری بوده و به ایشان کمک کنیم.

اشتباهات مسوولان پای نظام نوشته می‌شود

دکتر مومنی خاطر نشان کرد: همه هزینه را هم نباید نیروهای امنیتی مانند نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و رهبری بپردازند، اما اکنون همه هزینه‌ها را رهبر معظم انقلاب می‌پردازد و اشتباهات مسوولان به پای نظام نوشته می‌شود، ما مسوولان هم باید برای دفاع از مردم و کشور خود هزینه بپردازیم.

وی با بیان اینکه همواره رهبری اشتباهات مسوولان را جبران می‌کند، افزود: به عنوان مسوول در نظام جمهوری اسلامی نباید برای اشتباهات و مسوولیت خود از رهبر معظم انقلاب هزینه کنیم، از طرف دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را درگیر کرده‌ایم.

کدام مسوول در حوادث ایجاد شده برای کشور ایستاد و مسوولیت خود را پذیرفت یا کدام نماینده مجلس ماجرا را تبیین کرد!کدام مسوول در حوادث ایجاد شده برای کشور ایستاد و مسوولیت خود را پذیرفت یا کدام نماینده مجلس ماجرا را تبیین کرد!

دکتر مؤمنی اشاره کرد: وصیت شهدا دارای ۲ نکته مشترک است و ما هم هنوز وصیت‌نامه زمان جنگ خود را داریم، چند روز قبل هم وصیت‌نامه برادرم را می‌خواندم که بر اطاعت از رهبری که در آن زمان حضرت امام (ره) بود و پشتوانه ولایت فقیه بودن تأکید بسیار کرده است.

وی بیان کرد: نکته دیگری هم که مطرح شده بحث حجاب و عفت و اجرای قوانین اسلامی است، نگهداری نظام اسلامی واجب است و حتی ائمه بر حفظ قوانین اسلام و دین کرده‌اند و همیشه هم حق دستخوش ناملایمات بوده است.

مسوول باید چالش‌ها را کمتر کند

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد: هر مسوول باید بداند در حوزه وظایف خود چگونه عمل کند که بتواند چالش‌ها را کمتر کند، شاید فردی از من بپرسد شما در این خصوص چکار کرده‌اید.

وی اضافه کرد:‌ مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بارها به مسوولان گفته‌اند کارهای خود را برای مردم بیان کنید تا بدانند چه کار کرده‌اید، اقدام‌هایی که در ۶ ماه گذشته و به‌خصوص این ۲ ماه اخیر انجام شده بسیار بیشتر از کارهایی بوده که در سال‌های گذشته انجام شده است.

دکتر مومنی ادامه داد: کارهای فراوانی در این خصوص انجام دادیم، برای همه پرسنل که افزون‌بر ۷۰۰ نفر را تشکیل می‌دهند نشست و کارگاه برگزار شد تا از فرزندان خود در این شرایط محافظت کرده و اجازه ندهند برای آنان اتفاق ناگواری رخ دهد.

وی تصریح کرد: اما شاهد بودیم فرزندان برخی از آشنایان و دوستان فریب خورده در اغتشاشات حاضر شده و گرفتار شدند و سپس به خود آمدند، حالا مانده بودند در این شرایط چه کار کنند.

بدون بهانه در جهت خدمت‌دهی بیشتر تلاش شد

دکتر مؤمنی گفت: اقدام دیگر تسریع و بهبود در خدمات دهی برای ایجاد رضایتمندی در مردم بود، تلاش شد رضایتمندی مردم در هنگام مراجعه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی افزایش یابد.

وی افزود: براساس ضوابط مدیریت درمان تأمین اجتماعی هر پزشک بایستی ۱۲ بیمار معاینه کند اما در این شرایط تأکید شد تعداد بیماران به ۱۵ بیمار افزایش یابد و حداقل ۳۰ پزشک در مراکز درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان مشغول بکار هستند که ساعت کاری همه افزایش یافت.

وی گفت: بدین ترتیب ۵۰ هزار بیمار بیشتر در یک ماه نسبت به قبل معاینه شدند و میزان نارضایتی‌ها از مراکز درمانی کاهش یافت و به داروخانه‌ها تأکید شد داروهای بیشتری به مردم داده شود و اتاق عمل هم به همین نحو عمل کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: ساعت عمل‌کرد پزشکان را افزایش دادیم چونکه از نظر مصوبه مدیریت درمان تأمین اجتماعی ۱۷۵ ساعت است که ۵۰ ساعت برای هر پزشک افزوده شد.

دکتر مؤمنی افزود: سعی شد با افزایش رضایتمندی مردم میزان شکایت‌ها کاهش یابد و شاید در این مسیر بهانه‌هایی پیدا می‌شد اما بدون بهانه در جهت خدمت‌دهی بیشتر تلاش شد و به عنوان یک پزشک بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس بیماران را معاینه می‌کنیم، جمعه‌ها هم بیماران را معاینه می‌کنم تا مردم بدانند به آن‌ها خدمت می‌دهیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: احساس کردیم ممکن است دارو در کشور کم شود و برای ایجاد نشدن مشکل به پزشکان تأکید شد بی جهت برای فردی دارو تجویز نشود، اقدام دوم هم افزایش خرید دارو بود.

وی گفت: درمانگاه‌ها و مراکز درمانی مدیریت را هم به مناسبت هفته بسیج برای عموم رایگان خدمات دادند، این‌گونه حرکت‌ها می‌تواند در هر اداره‌ای انجام شود که این کمتر از اقدام‌های نهادهای امنیتی در راستای تأمین آرامش و امنیت جامعه نیست بلکه خدمات رسانی به مردم و کاهش نارضایتی ها بزرگترین خدمت است.

دکتر مؤمنی بیان کرد: هیچ اختلالی برای خدمات دهی به مردم در زمان اغتشاشات با مدیریتی که صورت گرفت ایجاد نشد، بلکه سعی شد از آن به عنوان فرصت استفاده کرده و خود را برای حرکت‌های بعدی و سازمان‌دهی نیروها و مراسم‌های بیشتر آماده کنیم و الگوهای بسیجی را در مراکز درمانی مدیریت درمانی تأمین اجتماعی هرمزگان بیشتر کردیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان افزود: برای غرب بندرعباس تقاضای بیمارستان شده است که شاید درحال حاضر این کار میسر نباشد اما تجهیزات مرکز درمانی آن را افزایش می‌دهیم، درحال تلاش برای مجهزتر کردن مراکز درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی در میناب، رودان، جاسک و سایر شهرستان‌ها هستیم.

مسوولان شفاف و بدون لکنت از نظام و رهبری حمایت کنند

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد:‌ مسوولان بایستی شفاف و بدون لکنت زبان از رهبری و نظام حمایت کنند، یکی از حمایت‌هایی که می‌توانند انجام دهند بهتر کار کردن برای مردم است.

وی خاطر نشان کرد: کدام مسوول افراد متخصص را در حوزه مسوولیت خود برای گرفتن راهکار گرد هم جمع کرده است، مسوول به جای اینکه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به منزل برود ساعت ۱۷ برود، می‌توانید این را از مسوولان اداره‌ها و نهادهای مختلف بپرسید چه راهکارهایی را در این زمان بکار گرفته‌اند.

دکتر مؤمنی بیان کرد: آیا مسوولان حداقل به نیروهای خود توصیه کرده‌اند که فرزندان شان به خیابان‌ها نروند، از برخی مسوولان گله مندم، انگار محافظه‌کارانه رفتار می کنند.

وی اظهار داشت: مگر بچه‌های دهه ۴۰ و ۵۰ به جنگ نرفتند، پدر خانواده فرزندان خود را رها کرد و وارد میدان جنگ شد مگر نمی‌ترسید، در جنگ گلوله مانند باران می بارید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: برای بچه‌های جنگ چه کار کردند، یکی از مسوولان توضیح بدهد برای بچه‌های جنگ چه کرده‌اند، به جز مقاومت در برابر مسوولیت گرفتن بچه‌های جبهه و جنگ و ایثارگران و جانبازان چه کاری انجام داده‌اند؟

دکتر مؤمنی ادامه داد: باید با رهبران اغتشاشات که می‌خواهند امنیت ما را از بین ببرند مقابله کنیم و از سوی دیگر بر سر کسانی که فریب خورده‌اند دست کشیده و از آنان دلجویی می‌کنیم، نمی‌خواهیم نیروهای جوان و دانشجویان خود را از دست بدهیم.دکتر مؤمنی ادامه داد: باید با رهبران اغتشاشات که می‌خواهند امنیت ما را از بین ببرند مقابله کنیم و از سوی دیگر بر سر کسانی که فریب خورده‌اند دست کشیده و از آنان دلجویی می‌کنیم، نمی‌خواهیم نیروهای جوان و دانشجویان خود را از دست بدهیم.

وی گفت: این‌ها شاید زمانی که به سن بالاتری رسیدند بدانند چه فریبی خوردند، مانند دهه ۶۰ که بسیاری از اعضای گروهک تروریستی مجاهدین خلق فریب خورده و اعدام شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان تصریرح کرد: اکنون هم همان فریب دهندگان دهه ۶۰ در آلبانی، عراق و جاهای دیگر حضور داشته و فرزندان ما را فریب داده و به چالش بزرگ اغتشاش می‌کشانند، نیروهای امنیتی بایستی از مردم حفاظت کنند که اینکار را انجام می‌دهند.

مردم، همواره همراه مسوولان

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد:‌ مردم تا کنون بسیار با مسوولان همراهی کرده و حرکت‌ها و کار خود را انجام داده‌اند و اسلام و ایران را دوست دارند، چنانچه اگر اکنون رهبری فَتوا بدهند همه وارد خیابان‌ها شوند، خیابان‌ها جا نخواهد داشت.

دکتر مؤمنی اظهار داشت:‌ اما ما به عنوان مسوولان جمهوری اسلامی در مسوولیت خود چه کرده‌ایم، باید بیشتر کار کنیم این بیشتر کار کردن در این مقطع و دولت اهمیت بیشتری دارد، وقتی مدیری کار مردم را انجام دهد آنان نیز قدردانی می‌کنند.

وی اشاره کرد: شهید چمران در کتاب خاطرات خود می‌گوید شیعیان لبنان بهترین شیعیان هستند و زمانی که به ایران می‌آید سخن خود را تغییر داده و می‌گوید شیعیان ایران بهترین هستند.

وی ابراز داشت:‌ حالا برخی فریب خورده و هدایت شده از سمت رسانه‌های غربی و عده‌ای هدایتگر و ایجاد کننده اغتشاش دست بکارهایی می‌زنند اما مردم اسلام و ایران را دوست دارند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد:‌ مسوولان باید از پشت میزها بلند شده و در بین مردم و گروه‌های هدف‌شان و بازار حاضر شوند و کار کنند، اما این نباید نمایشی باشد و مردم تفاوت نمایش دادن و واقعیت را به خوبی تشخیص می‌دهند.

دکتر مومنی بیان کرد: مگر مدعی نیستیم چنانچه در واقعه کربلا حاضر بودیم به کمک رهبر جامعه اسلامی که آن زمان امام حسین (ع) بود می‌رفتیم.دکتر مومنی بیان کرد: مگر مدعی نیستیم چنانچه در واقعه کربلا حاضر بودیم به کمک رهبر جامعه اسلامی که آن زمان امام حسین (ع) بود می‌رفتیم.

وی افزود: اکنون نمی‌گوییم شمشیر بکشید بلکه کارهایی که برای مردم انجام داده‌ایم را بیان کرده و خدمات رسانی بیشتری به آنان داشته باشیم، برایشان اشتغال ایجاد کنیم، این تنها وظیفه یک سازمان نیست بلکه همه سازمان‌های دولتی و خدماتی باید پای کار باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: اکنون بهترین کار این است که همه افراد مانند آن زمان حرکت کنند، سازمان‌ها روابط عمومی ها و پرسنل خود را قوی کرده و برایشان دوره‌های آموزشی حفاظت پرسنلی برگزار کرده و بر اطلاعاتشان بیفزایند.

امدادگر دوران دفاع مقدس گفت‌: کارمندان و پرسنل اداره‌ها دوست دارند وضعیت خدمات رسانی به مردم بهتر و بیشتر باشد چونکه بدین ترتیب از مشکل‌های خودشان هم کاسته می‌شود.

استاندار مدیران را پای کار آورد

دکتر مومنی تأکید کرد: بالاترین مسوول در استان کارکرد مدیران را بررسی کند و ببیند آیا برای خدمت رسانی به مردم کندتر یا تندتر شده‌اند، ایرادی به مدیران نمی‌گیرم و ان‌شاءالله همه آنان پا به کار هستند اما باید بیشتر از این‌ها کار کرد.

دکتر مؤمنی افزود: استاندار مدیران را پای کار آورد و به آن‌ها بگوید این کار یا کارها باید انجام شود،‌ شاید کسانی که در نظام جمهوری اسلامی رشد کرده و به مسوولیت رسیده‌اند برای سکوت خود در این زمان که جامعه به موضع گیری آنان نیاز دارد دلایل خاصی داشته باشند، حمایت مسوولان از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و دولت باید علنی باشد.

وی ابراز داشت: ممکن است کشتی نظام جمهوری اسلامی مقداری دچار توفان بشود اما نظام هیچ آسیب جدی از این جهت نخواهد دید چون نظام بسیار قدرتمند است و در این شرایط، سکوت مسوولان جایز نیست.

این امدادگر دوران دفاع مقدس توضیح داد:‌ منظورم این نیست که مسووولان در بلندگو حرف بزنند بلکه با عمل، حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان دهند.

دکتر مؤمنی ادامه داد: اما اگر از خودم بخواهند در قبل از خطبه‌ها، در صدا و سیما و هر جا و زمانی که لازم باشد سخن می‌گویم، آنچه به صلاح مردم است را بیان می‌کنم.

وی اشاره کرد:‌ همچنین می‌توان از افراد دعوت و با آن‌ها گفت و گو کرد، خودم چهار مرتبه در دانشگاه برای دانشجویان کلاس گذاشته و شرایط کنونی و عاقبت اغتشاشات و سوریه را برایشان بیان کردم.

امدادگر دوران دفاع مقدس و مدرس دانشگاه بیان کرد:‌ دانشجو باید بداند موضع استادش حمایت است، حمایت مخفیانه و در خفا آن هم در این شرایط فایده‌ای ندارد،‌ وقتی دانشجو ببیند استادش سکوت کرده خودش هم سکوت می‌کند.

دکتر مؤمنی بیان کرد: اکنون با نسل جوان پر انرژی سروکار داریم که باید برایش راهکار داد، کلاس گذاشت، مجموعه‌های ورزشی را برایش فعال کرد تا به جای اینکه اغتشاش کنند در فعالیت‌ها و رقابت‌های ورزشی حاضر شوند و اردوهای جهادی برای آن‌ها برگزار کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: مردم بسیاری از کشورهای مسلمان دوست داشتند در ایران باشند چونکه کشوری پهناور، چند فصل، دارای فرهنگی متنوع، آداب و رسوم گوناگون، قدمت تاریخی خاص، دارای منابع زیر زمینی عالی و امنیت است و این مطلوب کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی عربستان نیست.

وی اشاره کرد: بسیاری از مغزها در حال خارج شدن از کشور هستند و نباید آن‌ها را از دست بدهیم، بایستی بسیار آگاهانه عمل کنیم به‌خصوص در اغتشاشاتی که برای کشور ایجاد شده است.

دکتر مومنی بیان کرد: صدا و سیما باید پای کار بیاید و مسوولان را دعوت کند تا با مردم صحبت کرده و کارهای خود را به مردم نشان دهیم و چالش‌ها را بررسی کنیم،‌ چه اشکالی دارد یک مخالف یا منتقد هم در کنار مسوولان صحبت کند.

دکتر مؤمنی اظهار داشت: در زمانی که شهید بهشتی به تلویزیون دعوت می‌شد افراد منتقد و مخالف هم حضور داشتند و مشخص می‌شد چه کسی حق را بیان می‌کند، همه مردم بحث و گفت و گو را تماشا کرده و متوجه می‌شدند چه اتفاقی رخ می‌دهد.

امدادگر دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد:‌ اما الان مردم را به سمتی سوق داده شده‌اند که اخبار را باید از رسانه‌های کشورهای خارجی دریافت کنند، واقعیت‌ها را باید برای مردم بیان کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: می‌توان این اغتشاشات را با همدلی و هماهنگی مدیریت کرد، همانطور که در دوران کرونا برای کشور چالش ایجاد شد و برای آن واکسن و دارو در کشور ساختیم و اکنون این چالش در ایران ایجاد شده است و باید از چالش‌ها به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امروز به عنوان یک مسوول از خودم گله‌مندم که در مقابل حوادث رخ داده در کشور چکار کرده‌ام و شاید ما هم در این حوادث سهیم بوده‌ایم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان مطرح کرد: سهم ما برای خروج از این حواشی که ایجاد شد چه بوده است، آیا راهکاری برای آن دادیم، نوک پیکان حوادث به کدام سمت است، چه کسی خسارت می‌بیند، به چه کسی ضربه می‌زنند و چه کسی در برابر این حوادث سینه سپر کرده است.

دکتر مومنی تاکید کرد: همین میزان آسیب را هم نباید داشته باشیم و هر شرایطی قابل مدیریت است فقط باید همدل و شفاف باشیم.

اخبار مرتبط