۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84966084
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۴ درصد از تعهد اشتغال در خراسان شمالی محقق شد

۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 84966084
۷۴ درصد از تعهد اشتغال در خراسان شمالی محقق شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان امسال ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر را تعهد کردند که تاکنون ۷۵ درصد از این رقم محقق شد.

یه گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر فخرموحدی روز شنبه در نشست کارگروه امور اقتصادی خراسان شمالی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان از ابتدای امسال برای ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

به گفته وی؛ سال گذشته برای ۹ هزار و ۲ نفر اشتغالزایی ایجاد شد که امسال این رقم با تلاش دستگاه های اجرایی افزایش یافته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: عملکرد و آمار تعهد اشتغال در دستگاه های اجرایی استان به نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است و برخی دستگاه ها در این زمینه کم کاری کرده اند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۶ درصد از تعهدات استان در حوزه مشاغل خانگی اجرایی شده است و اینگونه از فعالیت ها کمک چشمگیری در افزایش درآمد خانوارها ایجاد کرده است.

خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

تابستان امسال نرخ بیکاری در استان ۹.۲ ثبت شد که این رقم در کشور ۸.۹ گزارش شده است.

مسوولان اعلام کرده اند که نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی همواره از میانگین کشوری بالاتر است و این شاخص در تابستان امسال ۴۳.۶ درصد ثبت شد و این رقم در کشور ۴۱ درصد گزارش شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha