۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84966224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه های پمپاژ آب ایلام نیازمند بروزرسانی هستند

ایلام - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ایستگاه های پمپاژ آب استان به علت فرسودگی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای بروزرسانی سیستم ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد علیزاده روز شنبه در نشست تخصصی کشاورزی با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلام اظهار داشت: یک هزار میلیارد تومان از محل تهاتر املاک اراضی جهاد کشاورزی با قرارگاه خاتم برای توسعه زیربخش های کشاورزی به استان ایلام اختصاص یافته است.

وی به طرح احیای اراضی کشاورزی دهلران و خوزستان از محل سد کرخه اشاره کرد و افزود: در حوزه استان ایلام ۱۱ هزار هکتار از این طر باقی مانده و کار مطالعاتی این پروژه نیز تمام شده است که باید با نگاه ویژه کمیسیون کشاورزی و هیات دولت فارغ از اراضی باقیمانده خوزستان، سهم استان ایلام تکمیل شود.

نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سرانه پایین گلخانه ها در استان ایلام، یادآور شد: کشت گلخانه ای در ایلام با توجه به استعداد بالای این استان در کشت این محصولات امکان ارتقا و توسعه دارد و باید از ۱۵ به ۱۰۰ هکتار افزایش یابد.

علیزاده تاکید کرد: دامداران و مرغداری ها به علت نرخ بالا و کمبود نهاده ها آسیب جدی دیده اند که باید حمایت شوند ، همچنین عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی قوی در استان از دیگر چالش های کشاورزی ایلام است.

نماینده دیگر مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: طرح ها و برنامه های اجرا شده در استان بر اساس طرح مهم آمایش سرزمین نیست ، این سهل انگاری باعث بروز مشکلات گسترده ای شده است که از جمله این مشکلات می توان به آلودگی های زیست محیطی شرکت هایی چون پتروشیمی، پالایشگاه و سیمان اشاره کرد.

علی اکبر بسطامی وجود ریزگردها، خشکیدگی درختان بلوط و عدم اجرای پروژه های همسو با مفاد سند آمایش سرزمین را از مشکلات چالشی ایلام‌ برشمرد و از دولت خواست در بحث مسوولیت های اجتماعی که برای مردم استان چالش های جدی ایجاد کرده است، ورود کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال به علت جانمایی غلط سد سیمره برخی مناطق استان همچون دهستان عرب روبار بیش از ۱۵ سال است با مشکلات و سردرگمی مواجه هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

بسطامی اضافه کرد: استان ایلام با وجود ظرفیت های کلان دچار مشکل و چالش های جدی است ، انتظار می رود خروجی بازدید میدانی نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس و حضور دیگر کمیسیون ها از جمله انرژی و اجتماعی برای مردم ملموس باشد که از جمله آنها اجرای مسوولیت های اجتماعی حاصل از آلودگی های زیست محیطی در استان ایلام توسط شرکت های نفت و گاز فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha