هت‌تریک ناکامی آقای تکنسین؛ این جام مرا با تو نمی‌خواست عزیز

تهران- ایرنا لوئیز فان‌خال در سومین مقطع سرمربیگری‌اش در هلند بازهم نتوانست به آرزوی دیرینه‌ی هلندی‌ها جامه‌ی عمل بپوشاند.

به گزارش ایرنا، با گل شدن پنالتی لوتارو مارتینز، آرژانتین موفق شد در ضربات با پنالتی با نتیجه‌ی چهار بر سه از سد هلند بگذرد و به عنوان دومین تیم راهی مرحله‌ی نیمه‌نهایی شود. لاله‌های نارنجی نیز یک مرتبه‌ی دیگر در رسیدن به آرزوی دیرینه‌شان یعنی قهرمانی در جام جهانی ناکام ماندند و سومین باخت خود مقابل آلبی‌سلسته را در ششمین رویارویی متحمل شدند.

لوئیز فان‌خال، سرمربی ۷۱ ساله‌ی هلند در آخرین چالش مربیگری خود به دنبال این بود تا با یک قهرمانیِ تاریخی، کارش را تمام کند. تکنسین کهنه‌کار هلندی برای سومین بار روی نیمکت نارنجی‌پوشان می‌نشست. او تیمی جوان و یکدست داشت که به بهترین شکل راهی مسابقات شد اما مانند سال ۲۰۱۴ بدون تحمل حتی یک باخت در جریان بازی با مسابقات وداع کرد.

فان‌خال ابتدا در مسیر جام جهانی ۲۰۰۲ سرمربی هلند شد. او نتوانست این تیم را به جام کره و ژاپن برساند تا نخستین مقطع حضورش روی نیمکت تیم ملی کشورش بسیار تلخ باشد. او در برهه‌ی دوم در مسیر جام جهانی ۲۰۱۴ هدایت نارنجی‌پوشان را در دست گرفت. تیم تحت هدایت او با قدرت خاصی وارد تورنمنت شد و با ثبت پنج پیروزی به نیمه‌نهایی رسید. آنها در بازی ماقبل پایانی به دیدار آرژانتین رفتند و پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی به رقیب دیرینه‌ی خود باختند و نهایتا مقام سوم را مال خود کردند.

هت‌تریک ناکامی آقای تکنسین؛ این جام مرا با تو نمی‌خواست عزیز

سومین حضور سرمربی اسبق تیم‌های بارسلونا، منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ و ... در جاده‌ی منتهی به جام جهانی ۲۰۲۲ بود. آنها با اقتدار راهی قطر شدند و با هفت امتیاز در گروه‌شان صدرنشین شدند. پیروزی سه بر یک مقابل‌ آمریکا آنها را به دور سوم رساند اما یک مرتبه‌ی دیگر سرنوشت هلند به نرسیدن گره خورده بود.

آقای تکنسین در سومین تلاش‌اش هم ناکام بود تا با احترام فراوان به کارش در عرصه‌ی مربیگری پایان دهد. او باید به درمان سرطان خود بپردازد و هلند با رونالد کومان برای رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش دوباره تلاش کند.

هت‌تریک ناکامی آقای تکنسین؛ این جام مرا با تو نمی‌خواست عزیز

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha