چهار هزار دانش آموز پسر استان بوشهر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

بوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از مجموع سهمیه هفت هزار نفری اعزام دانش آموزان این استان به اردوهای راهیان نور تاکنون چهار هزار دانش‌آموز پسر از مناطق هجده‌گانه به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی موحدی روز شنبه در آیین اعزام دانش آموزان پسر به اردوهای راهیان نور افزود: براساس دستورالعمل صادر شده با همکاری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر دانش آموزان پایه‌های ۹ تا ۱۲ به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است سه هزار دانش آموز دختر نیز بهمن ماه به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: اردوهای راهیان نور سنگر فرهنگی برای دانش‌آموزان است و نقشی مهم درتبیین فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ذخیره بزرگ و تمام نشدنی برای کشور و پاسداری از آن وظیفه همه نهادهای فرهنگی است.

وی افزود: آشنایی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی با فرهنگ و تفکر بسیجی و مفاهیم ارزشمند ایثار و شهادت از جمله هدف‌های اجرای این طرح است.

به گفته موحدی اردوهای راهیان نور دانش آموزی موحدی به مدت سه روز برگزار و دانش‌آموزان در این مدت از جبهه‌های عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید و در برنامه‌های مختلف فرهنگی پرورشی شرکت می‌کنند.

موحدی اضافه کرد: افزون براین اردوهای راهیان نور پیشرفت نیز در استان بوشهر آغاز شده و دانش‌آموزان از نمادهای پیشرفت و اقتدار از جمله نیروگاه اتمی، صنایع دریایی صدرا، پارس جنوبی و دیگر تأسیسات و صنایع بازدید می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: دانش‌آموزان متوسط اول و دوم به صورت دلخواه به سفرهای تربیتی راهیان پیشرفت اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های یادواره شهدا دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان لاله‌های روشن در مناطق مختلف استان بوشهر برگزار شده است.

موحدی با اشاره به برگزاری طرح ابتکاری دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی گفت: در این راستا فراخوان‌های مدرسه‌ها و خانواده تراز انقلاب اسلامی صادر شده و کلاس‌های ویژه فرهنگی تربیتی در دست اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha