آغاز ارائه خدمات به همه بیماران صعب‌العلاج و خاص در اردبیل

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از آغاز ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای در قالب بسته خدمتی ۹ بیماری برای همه بیماران صعب‌العلاج و خاص در این استان خبر داد.

وحید خلیل‌اللهی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به همه بیماران صعب‌العلاج و خاص، در راستای ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و بر اساس قانون بودجه سال جاری آغاز شد.

وی بیان کرد: پیش از این تنها پنج بیماری خاص از جمله دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، تالاسمی، هموفیلی و ام.اس تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و حمایتی دولت قرار داشت ولی با ایجاد این صندوق، هم‌اکنون ارایه این خدمات به مبتلایان ۹ بیماری آغاز شده و به زودی به ۴۴ بیماری خاص و صعب‌اعلاج تحت پوشش افزایش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به مراجعه حدود ۱۰۰ نفر از مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای دریافت خدمات بیمه‌ای و حمایتی این صندوق طی روزهای اخیر اضافه کرد: در مرحله نهایی اجرای این بسته‌های حمایتی، ۱۰۷ بیماری مشمول پرداخت خارج از ضوابط و خدمات حمایتی دولت از طریق صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خواهند شد.

وی همچنین با دعوت از همه مبتلایان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای برخوردرای از خدمات حمایتی و بیمه‌ای این صندوق اظهار کرد: همه مبتلایان دارای سابقه بیمه از سازمان‌های بیمه‌گر پایه، می‌توانند از خدمات حمایتی این صندوق مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه‌ای و تکمیلی برخوردار شوند.

خلیل‌اللهی، تامین مالی، ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی، بازتوانی، توانبخشی، تسکینی، پرستاری و درمان در منزل را از جمله موارد ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ذکر کرد.

وی گفت: برای برخورداری همه مبتلایان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ساکن در استان اردبیل از خدمات این صندوق، مذاکره و جلسه با انجمن‌ها و تشکل‌های ویژه این نوع بیماری‌ها آغاز شده و پیش بینی ما این است که تا چند ماه آینده، همه افراد دارای خاص و صعب‌العلاج برای برخورداری از خدمات این صندوق ثبت نام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل تاکید کرد: همه بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند به آدرس اینترنتی و سامانه الکترونیک www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند تا با شناسایی و نشان‌دار شدن مبتلایان، روند برخورداری از خدمات این صندوق آغاز شود.

وی اضافه کرد: با تعریف بیماری و نشان‌دار شدن فرد بیمار در این سامانه، قسمت عمده هزینه‌های این بیماران حتی در بخش خصوصی نیز به عهده سازمان بیمه خواهد بود و از طرف صندوق پرداخت خواهد شد و افراد مشمول با ارائه سند می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سال، حدود ۹۵ درصد از صورتحساب خدمات درمانی خود را از طریق این صندوق دریافت کنند.

خلیل‌اللهی، همچنین شناسایی همه بیماران صعب‌العلاج و خاص در سطح استان اردبیل و نیز ساماندهی ارائه خدمات به این افراد را که اغلب جزو خانواده‌های نیازمند هستند، از جمله مزایای ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص ذکر کرد.

وی گفت: با ارایه این نوع خدمات، بخش اعظمی از بار مراجعات به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مراجعی مانند استانداری، فرمانداری‌ها، دفاتر نمایندگان مجلس و ائمه جمعه کم شده و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مبتلایان این نوع بیماری‌ها رفع خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، ایجاد این صندوق را در راستای ارائه خدمات نوین حمایتی و درمانی در کشور در دوره کاری دولت یازدهم برشمرد آثار مثبت آن را در تحقق عدالت اجتماعی بسیار ارزشمند خواند.

وی افزود: با آغاز ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به همه بیماران صعب‌العلاج و خاص، خدمات درمانی نهادهای مرتبط با حوزه سلامت نیز به طور چشمگیری ساماندهی شده و اطلاعات دقیقی در راستای تهیه پرونده الکترونیکی سلامت شهروندان ثبت و ضبط خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha