۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84966563
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

شکارچی سه راس آهو در جغتای خراسان رضوی به دام افتاد

سبزوار- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جغتای گفت: ماموران یگان حفاظت این نهاد، عامل شکار سه راس آهو را در این شهرستان خراسان رضوی دستگیر کردند.

عباسعلی خسروی، یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با کسب اطلاعات موثق در خصوص شکار غیرمجاز حیات وحش توسط برخی افراد در مناطق حفاظت شده جغتای، موضوع در دستور کار قرار گرفت که با اشراف کامل اطلاعاتی، یک شکارچی متخلف دستگیر و از وی لاشه سه راس آهو، یک قبضه سلاح شکاری تک لول قاچاق کشف شد که متخلف پس از فرایند تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: بر مبنای مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست، میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار هر راس آهو ماده ۷۵۰ میلیون ریال و برای گونه نر آن ۲۵۰ میلیون ریال است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جغتای گفت: همچنین در اقدامی دیگر یک نفر شکارچی غیرمجاز در این شهرستان قبل از اقدام به شکار جانوران وحشی با همکاری پلیس اطلاعات امنیت عمومی دستگیر شد.

وی افزود: از شکارچی دستگیر شده یک قبضه سلاح شکاری تک لول قاچاق به همراه مهمات و ادوات شکار کشف شد که این متخلف محیط زیست با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر نیز از یک متخلف شکار ۲ قبضه سلاح شکاری، مهمات غیرمجاز و ادوات شکار و صید توسط اداره حفاظت محیط زیست جغتای با همکاری پرسنل انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان کشف شد.

منطقه شکارممنوع ریوند در محدوده شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین و داورزن با وسعت ۷۵ هزار و ۱۰۸ هکتار با سیمای طبیعی برخوردار از کوهستان، دشت و تپه ماهور یکی از زیستگاه‌های ارزشمند حیات وحش در غرب خراسان رضوی به شمار می‌ رود.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha