دید افقی در گردنه‌ قره‌بلاغ مهاباد به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در گردنه‌ «قره‌بلاغ» این شهرستان را برای دومین روز متوالی به کمتر از ۱۰ متر کاهش داده و موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده است.

رحمت نویدنیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون مه غلیظ دید افقی در گردنه‌ «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به کمتر از ۱۰ متر رسیده و رانندگان مجبور شدند تا برای تردد بهتر چراغ خودروها را روشن کنند.

وی افزود: دید افقی در گردنه‌های «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز به دلیل مه و ابری بودن کاهش پیدا کرده و رانندگان از تردد غیرضروری خودداری و در صورت نیاز نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

نویدنیا با اشاره به اینکه از ۱۵ آذر و با شروع طرح زمستانی راهداری، پنج راهدارخانه ثابت و ۲ راهدار خانه سیار در این شهرستان فعال می‌شود، گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهدارخانه در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد به ارومیه) نیز در روزهای آینده فعال می‌شود.

مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان مشهور به جاده برهان یکی از گردنه‌های برف‌گیر و حادثه خیز در جنوب آذربایجان غربی است.

با ورود سامانه بارشی به منطقه از روز چهارشنبه گذشته، بارش باران و برف شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفته و طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد این سامانه تا اواخر امروز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha