۱۸ پرونده قضایی در ماکو با سازش مختومه شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۱۸ فقره پرونده حقوقی و کیفری با سازش یک فقره اختلاف خانوادگی مرتبط با آنها در ماکو، مختومه شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز یکشنبه اظهار کرد: در اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در بین آحاد مردم و در تداوم فعالیت‌های هسته بخشایش، یک اختلاف خانوادگی منجر به سازش و مختومه شدن ۱۸ فقره پرونده حقوقی و کیفری شد.

وی ادامه داد: با درایت و تلاش فراوان تمامی اعضای هسته بخشایش شهرستان ماکو و با مساعی امام جمعه، ریش سفیدان و معتمدین محلی ماکو و کارکنان دادگستری این شهرستان با رفع اختلافات عمیق حاصله فی مابین زوجین، موفق به اصلاح ذات البین و رفع خصومت شدند.

عتباتی اضافه کرد: با حل و فصل این اختلاف پیش آمده با سازش، طرفین متعهد شدند با اعلام رضایت، پرونده‌های مطروحه علیه همدیگر در دستگاه قضایی را نیز مختومه کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان ضمن تقدیر از این اقدام شایسته هسته های بخشایش ماکو، افزود: درصد کثیری از پرونده‌های وارده به دادگستری و شورای حل اختلاف مربوط به اختلافات خانوادگی است که نقش شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش در کمک به سازش این دعاوی و در نتیجه کاهش ورودی به محاکم را بسیار تاثیر گذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha