۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84966807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای صنفی البرز ممنوع است

کرج - ایرنا- سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز از ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای صنفی و صنعتی این استان خبر داد. 

دهقان شیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم ممنوعیت برای ارتقای امنیت اجتماعی اتخاذ شده و باید از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل مختلف جلوگیری شود.
وی بیان داشت: با توجه به ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار چنانچه کارفرمایان اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افراد دارای پراونه منقضی کار بکار گیرند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

شیری افزود: همچنین به کارگیری اتباع خارجی دارای مجوز در کاری غیر از آنچه در رابطه استخدامی آنها تعیین شده است نیز طبق قانون مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز برای کارفرما به دنبال دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز همچنین از مشمولان طرح آمایش ویژه اتباع خارجی مقیم این استان که از کشور افغانستان هستند خواست تا ۲۶ آذرماه جاری برای تحویل مدارک خود به امور اتباع استانداری البرز اقدام کنند.

وی گفت: براین اساس اتباعی که به هر دلیل موفق به شرکت در طرح آمایش ۱۷ نشده اند برای تمدید کارت های خود به دفاتر خدمات اشتغال و اقامت اتباع خارجی استان البرز مراجعه کنند.

وی افزود: ارایه خدمات به اتباع و مهاجرین خارجی در استان البرز منوط به مدارک شناسایی و ارایه کارت آمایش معتبر است و حضور نیافتن آنها در طرح آمایش مشکلاتی از قبیل ثبت نام نشدن در مراکز آموزشی، دریافت نکردن خدمات در مراکز درمانی و مسدودی حسابهای بانکی را برایشان به وجود خواهد آورد.

در استان البرز ۱۲۰ هزار واحد صنفی و سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha