۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84967112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خراسان‌شمالی تشکیل شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای ترویج فرهنگ دینی در استان تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی اظهار داشت: هدف از تشکیل این شورا انسجام‌بخشی فعالیت‌های قرآنی، رفع مشکلات و تقویت فعالیت‌های قرآنی و حتی تنظیم برنامه‌های قرآنی در طول سال است.

وی افزود: در همین راستا کمیته هایی تشکیل شود تا با برنامه ریزی و بررسی مسوولان مربوطه تمامی مساجد و حسینه هایی که فاقد مربی قرآن هستند برای آنها مربی تعیین کنند و دوره های آموزشی برای آنها برگزار شود.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: همچنین دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی مکانی مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی است و باید این بخش را تقویت کرد.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: محلاتی که مربی قرآن دارند از ظرفیت آنها نیز استفاده شود و برای تفسیر و تبلیغ قرآن دوره هایی همانند ضمن خدمت برگزار شود.

وی گفت: در مجموع پنج مسجد استان برای تفسیر و تبلیغ قرآن انتخاب شود تا در حوزه هایی از جمله روخوانی، قرائت و تربیت مربیان قرآنی فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: دستاوردهای چند دهه گذشته در امور قرآنی، متعدد و برآیند مساعی همه نهادها و فعالان قرآنی بوده است و باید این برنامه ها در راستای تحقق رویکردهای سه گانه مورد انتظار منشور و اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تغییر در حوزه نگرش با تأکید بر اقشار و گروه های مرجع تأثیرگذار مانند مسئولان، روحانیون، معلمان و نخبگان، مقدمه منطقی تحول در امور قرآنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha