دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان فراخوان داد

جیرفت- ایرنا- دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا (ع) فراخوان داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معرفی ابعاد دینی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شخصیت امام رضا(ع)، تبیین فرهنگ و سبک زندگی رضوی و کارکرد آن در زندگی معاصر، ترویج پندها، حکمت‌ها و آموزه‌های فلسفی اخلاقی امام رضا و اندیشیدن، خودشناسی و خداشناسی از دیدگاه امام هشتم شیعیان برخی از موضوعات این جشنواره است.

گشاده‌رویی با مردم و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه در مکتب رضوی و ائمه اطهار (علیهم‌السلام)، تحلیل سفر تاریخی سیاسی امام رضا از مدینه تا خراسان و تأثیر شگرف آن بر فرهنگ مردم، بهره‌گیری از فرهنگ عامه و آیین‌های رضوی و ارتباط ادیان، مذاهب و مردم سایر ملل با امام رضا از دیگر موضاعات این جشنواره است.

متقاضیان باید تا ۱۵ دی امسال طرح و ایده خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ۲۰ دی ماه طرح و ایده های منتخب اعلام می شود.

پس از اعلام طرح و ایده‌های منتخب، گروه ها باید تا یک اسفند فیلم آثار خود را ارسال کنند و در ۱۰ اسفند آثار راه یافته به جشنواره شناخته و اعلام می شود.

اطلاع‎ رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرآیند ثبت ‎نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir انجام می ‎شود.

در صورت بروز اشکال در فرایند بارگذاری فایل اثر خود می‌توانید پس از اخذ کد رهگیری در پورتال جشنواره، اصل اثر را با فرمت MP۴ حداکثر با حجم ۵۰۰ مگابایت در قالب DVD به آدرس پستی دبیرخانه به نشانی جیرفت، میدان انقلاب، جنب سالن مداحی پور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان ارسال کنید.

شماره تلفن های ۰۳۴۴۳۳۱۸۱۱۶ داخلی ۱۴۴ در این زمینه اعلام شده است.

به آثاری که (به صورت پستی) بعد از پایان مهلت ارسال اثر دریافت می‌شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در مراکز فرهنگی هنری جنوب استان کرمان و نیمه دوم اسفند نیز آیین اختتامیه آن برگزار می شود.

طرح‌های نمایشی که براساس محورهای موضوعی جشنواره و تحقیق در متون و منابع رضوی و برگرفته از فرهنگ و آیین‌های رضوی نوشته شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

متقاضیانی که طرح و ایده آنان برای جشنواره انتخاب شده و توسط دبیرخانه به صورت رسمی اعلام می شود، از مشاوره تخصصی، فنی و محتوایی کارشناسان هنری دبیرخانه، طی مراحل تولید نمایش تا ارسال فیلم اثر از طریق تماس تلفنی و ارتباط فضای مجازی بهره‌مند خواهند شد.

کارگردانان و گروه‌های اجرایی در استفاده از انواع سبک‌ها و شیوه‌های هنرهای اجرایی خیابانی و بیرونی و نیز انتخاب نوع اثر خود (درام، کمدی، ملودرام و...) آزاد هستند.

شرکت‌کنندگان در جشنواره طبق جدول اعلامی موظف به اجرای عمومی در شهرستان جیرفت و شهرهای جنوب کرمان هستند.

براساس این گزارش به هر یک از گروه های راه یافته به جشنواره، ۱۵۰ میلیون ریال کمک هزینه تعلق می‌گیرد. حداکثر تعداد هنرمندان یک گروه شرکت کننده در جشنواره، هفت نفر است و امکان حضور بیش از این تعداد برای دبیرخانه مقدور نیست.

در حاشیه برگزاری جشنواره، کارگاه‌های آموزشی توسط استادان منتخب برای شرکت‌کنندگان برگزار می شود ودر صورتی که کارگردان نمایش از متن نمایش نویسندگان دیگر استفاده کند، ارسال مجوز نویسنده الزامی است.

بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا علیه‌السلام با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان به مناسبت دهه کرامت، دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی را برگزار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha