۱۵۶ مقاله در همایش ۲ سالانه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس پذیرش شد

بوشهر - ایرنا - دبیر علمی چهارمین همایش ۲ سالانه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس گفت: ۱۵۶ مقاله علمی از پژوهشگران داخلی و خارجی در دبیرخانه این همایش پذیرش شد که نسبت به دوره‌های پیش افزایش خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد آذری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: در مجموع ۱۹۹ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس رسید که هر یک از سوی ۲ داور ارزیابی و ۷۸ درصد آنها پذیرش شد.

وی با بیان اینکه در همایش ۲ سالانه ۲۰۲۰ نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس حدود ۱۲۰ مقاله پذیرش شده بود، ادامه داد: افزایش شمار مقاله‌های ارسالی و پذیرش شده به دبیرخانه نشان دهنده شناخته شدن این همایش علمی به میزبانی دانشگاه خلیج فارس است.

آذری بیان کرد: کمیته علمی این همایش متشکل از تیمی ۱۰۲ نفره است که علاوه بر استادان داخلی اعضایی از کشورهای قطر، امارات، فنلاند، غنا و مکزیک نیز در آن عضویت دارند.

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: مجوزهای لازم برای انتشار مقاله‌های پذیرش شده در این همایش در ISE، سویلیکار و مجله علمی و پزوهشی نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس گرفته شده است.

وی اظهار کرد: پژوهش‌های ارائه شده در این رویداد علمی با حرکت در مرزهای علم مانند تکه‌ای از پازل‌ هستند که نیاز علمی صنایع و محیط پیرامون برای رفع چالش‌ها را فراهم می‌کنند.

آذری افزود: پژوهشگرانی از ۱۶ کشور مختلف به صورت حضوری و مجازی در این همایش بین المللی شرکت کرده‌اند که سخنرانانی از روسیه، لیبی و قطر به صورت حضوری مطالب خود را ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۱۵ سخنران کلیدی از داخل و خارج کشور در حوزه‌های انرژی، محیط زیست، نفت و گاز به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه برگزاری این همایش به صورت ملی ۱۲ و به صورت بین المللی هشت سال سابقه دارد، توضیح داد: تکنینک برگزاری همایش در این دوره برگزاری پنل‌های تخصصی و مساله محور برای پاسخگویی به نیازهای صنایع پیرامون است.

آذری عنوان کرد: علاوه بر این در هفته منتهی به برپایی همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، ۱۳ کارگاه تخصصی و آموزشی به صورت حضوری و مجازی تدارک دیده شده و برپایی نمایشگاهی در این حوزه از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد علمی است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در ۲ قسمت برگزار می‌شود با حضور شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس، حامیان صنعتی کنفرانس و دانشگاه‌های استان بوشهر به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود.

آذری با بیان اینکه قراردادهای پژوهشی دانشگاه خلیج فارس در یک دهه گذشته روند صعودی داشته، بیان کرد: یکی از دستاوردهای برگزاری کنفرانس‌های علمی شناخته شدن ظرفیت‌های دانشگاه است.

۱۵۶ مقاله در همایش ۲ سالانه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس پذیرش شد

۲۵ درصد مقاله‌ها از پژوهشگران استان بوشهر است

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی بوشهر در ادامه این نشست خبری با اشاره به برگزاری این همایش در روزهای ۳۰ آذر و یک دی ماه، گفت: در این قالب در هر روز چهار پنل تخصصی در بخش‌های نفت (احیای چاه‌های کم بازده)، پتروشیمی (انرژی و متانول و زنجیره ارزش آن)، مسئولیت اجتماعی صنایع (انرژی و محیط زیست) و گاز (تامین پایدار خوراک پالایشگاه‌ها) برگزار می‌شود.

آزاده میروکیلی افزود: شرکت ملی گاز ایران حامی پنل تخصصی نفت، شرکت فجر جم حامی پنل گاز و پتروشیمی‌های زاگرس، مبین، نوری، پارس و کاویان، بانک سپه و شرکت‌های آرتین آزما و رایان انرژی حامی دیگر بخش‌های این همایش بین المللی هستند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد در پاسخگویی به نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بویژه در استان بوشهر، افزود: ۷۲ نفر از شرکت‌های گازی و ۴۰ نفر از صنایع پتروشیمی برای شرکت در همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر عنوان کرد: از میان مقاله‌های فرستاده شده به دبیرخانه این همایش ۲۶ درصد از استان تهران، ۲۵ درصد از بوشهر، ۱۲ درصد از شیراز و ۶ درصد از تبریز و مابقی از دیگر پژوهشگران داخلی و خارجی است.

دانشگاه خلیج فارس برای پرداختن به حوزه‌های مزیتی بوشهر تکلیف دارد

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: دانشگاه‌ها بنابر رویه‌ای جهانی در دگردیسی‌های اتفاق افتاده ار نسل‌های یک یعنی آموزش گذر کرده و به تبع آن مسئولیت‌های آن نیز تغییر کرده است.

محمد مدرسی با اشاره به تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر نظام ایده‌ها و نیازمندی‌ها، تاکید کرد: قرار است دانشگاه پاسخگوی نیازهای و چالش‌های محیط پیرامونی خود باشد و دانشگاه خلیج فارس در دهه چهارم فعالیت خود برای پرداختن به حوزه‌های مزیتی استان بوشهر تکلیف دارد.

وی بیان کرد: برگزاری همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در این راستا به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود و فرصتی مناسب برای ارتباط صنایع و پژوهشگران برای پاسخگویی به نیازها و مشکلات آنها است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس عنوان کرد: دریا، صنایع نفت، گاز و انرژی، نخیلات، محصولات کشاورزی خارج از فصل و گیاهان دارویی از حوزه‌های مزیتی استان بوشهر است.

مدرسی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، دستگاه‌های برای رفع مشکلات خود به دانشگاه رجوع می‌کنند، اذعان کرد: در ایران بسیاری از دستگاه‌ها از این ظرفیت غفلت کرده‌اند.

وی در ارتباط با رتبه دانشگاه خلیج فارس، با اشاره به جای گرفتن و ارتقا این دانشگاه در رتبه بندی‌های دانشگاه‌های جامع تایمز و ISE، گفت: با این حال پیام‌هایی برای تنزل رتبه این دانشگاه شنیده شده و در این راستا برای راه‌اندازی یک مرکز علم سنجی اقدام شده تا رتبه و وضعیت دانشگاه را به طور دقیق ارزیابی کند.

مدرسی با اشاره به مولفه‌های موثر در رتبه بندی مراکز آموزش عالی، گفت: نقاط آسیب پذیر دانشگاه در این بخش‌ها احصا و برای بهبود ان راهکارهایی ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha