ترسناک مثل گروه F؛ قاتل شیاطین و تشکیل‌دهنده‌ی نیمی از نیمه‌نهایی

تهران- ایرنا- نیمی از تیم‌های حاضر در دور نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ را تیم‌های گروه ششم تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، با برگزاری دیدارهای مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، تکلیف چهار تیم حاضر در دور ماقبل فینال مشخص شد. تیم‌های کرواسی، فرانسه، آرژانتین و مراکش برای قهرمانی با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

نکته‌ی جالب توجه درباره‌ حاضرین نیمه‌نهایی این است که ۲ تیم از این چهار تیم در مرحله‌ی گروهی با یکدیگر در گروه ششم قرار داشتند و حالا ممکن است در فینال یا رده‌بندی باهم تقابلی دیگر داشته باشند. تیم‌های مراکش و کرواسی در مرحله‌ی اول به اتفاق کانادا و بلژیک تشکیل‌دهنده‌ی تیم‌های گروه F بودند.

در آن گروه شیرهای اطلس با هفت امتیاز سرگروه شدند و کرواسی با پنج امتیاز در رده‌ی دوم ایستاد. بدین ترتیب شاهد حذف تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۸ یعنی بلژیک بودیم. حالا تیم‌های صعود کرده از گروه ششم خود را به نیمه‌نهایی رسانده‌اند. بلیزرها هم تنها تیم دومی هستند که در جمع چهار تیم پایانی حاضر هستند.

آرژانتین و فرانسه به ترتیب در گروه‌های سوم و چهارم سرگروه شدند و حالا در پای فینال قرار دارند. در صورتی که یکی از این ۲ تیم در دور گروهی دوم می‌شد، آنها در یک‌هشتم نهایی به پست هم می‌خوردند و دیگر امکان حضور هر ۲ تیم در نیمه‌نهایی نبود.

چهار سال قبل تیم‌های بلژیک و انگلیس تیم‌هایی بودند که در دور نخست باهم هم‌گروه بودند و به نیمه‌نهایی رسیدند. آنها نتوانستند فینالیست شوند و در بازی رده‌بندی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که تیم بلژیک، سرگروه گروه هفتم توانست برای دومین مرتبه انگلیس را شکست دهد و سومی را به خود اختصاص دهد. در صورت تکرار آن سناریو احتمالا مراکش رتبه‌ی سوم را مال خود می‌کند و کرواسی در جایگاه چهارم خواهد ایستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha