طعم شیرین خدمت جهادی در مناطق روستایی لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - جهادگران بسیجی با حضور به موقع در صحنه‌ و میدان‌های خدمت، کارآمدی و روحیه سازندگی گروه‌های جهادی را نشان داده‌اند که نمونه‌های اخیر آن سیل و ویروس کرونا بود که بسیج مردمی و حاکم شدن این تفکر توانست بسیاری از مشکلات را رفع کند و بحران را از جامعه دور سازد.

به گزارش ایرنا، اقدامات جهادگران برای اجرا و تکمیل طرح های مناطق دورافتاده در کمترین زمان و با کاهش هزینه ها نشان دهنده عزم جهادی برای توسعه و رونق اقتصادی در لرستان می باشد چراکه تلاش شبانه روزی و بی وقفه گروه های جهادی در راستای منویات رهبری بوده و رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.

فعالیت جهادگران در عرصه های مختلف نشان دغدغه مندی این قشر برای آبادانی روستاها می باشد، گروه‌های جهادی بسیج طی این سال‌ها با خدمت‌رسانی صادقانه بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند و به بستری برای تربیت انسان‌های در تراز انقلاب و مدیران جهادی آینده کشور تبدیل شده‌اند.

یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری ترویج، گسترش و ارتقای کار جهادی بوده و در گام دوم انقلاب، تقویت و توسعه حرکت‌های جهادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیام ۹ بندی ایشان در یازدهم مرداد ماه سال ۹۸ چراغ راه و مسیر همه جهادگران بسیجی می باشد.

یکی از اهالی روستای حیدرآباد چناره شهرستان سلسله به خبرنگار ایرنا گفت: کانال آب بر کشاورزی این روستا که مشکلاتی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده بود با همت گروه های جهادی همچنین همکاری مردم به سرانجام رسید و اکنون مشکل آبیاری اراضی کشاورزی برطرف شده است.

رضا یوسفوند ادامه داد: پیمانکاران دولتی برای بازدید از این طرح هرکدام مبالغی را پیشنهاد داده که به دلیل عدم تامین اعتبار، مدت ها بی سرانجام مانده بود اما جهادگران بدون هیچ چشمداشتی با کمترین هزینه طرح را تکمیل کرده و موجب رضایتمندی مردم شده اند.

وی بیان کرد: گروه های جهادی براساس نیاز هرمنطقه طرح های عمرانی را شناسایی کرده و اقدام به اجرا می کنند که امیدواریم با حمایت و همکاری دستگاه های اجرایی این اقدامات جهادی ادامه داشته باشد.

فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در لرستان

مسوول بسیج سازندگی لرستان گفت: اقدام گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان موجب پیشرفت طرح های اقتصادی و عمرانی در این مناطق شده است.

"احسان جهانبخش" اظهار کرد: ۲هزار و ۸۰۰ گروه جهادی با ۳۳ هزار نفر عضو در عرصه های مختلف برای آبادانی مناطق محروم استان فعالیت می‌کنند و ۴۲۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح های جهادی امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است که بسیاری از این طرح ها دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین طبق برنامه ۱۲۵ روستای لرستان آبرسانی خواهد شد که ۳۷ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها در نظر گرفته شده همچنین در حالیکه امسال تعهد ساخت کانال آبرسانی کشاورزی ۱۶ کیلومتر بود اما تاکنون ۷۰ کیلومتر کانال آب بر در سطح استان اجرا شده است.

طعم شیرین خدمت جهادی در مناطق روستایی لرستان

مسوول بسیج سازندگی لرستان ادامه داد: اجرای طرح های عمرانی با توجه به اهمیت جلوگیری از هدر رفت و وضعیت کنونی آب در سطح کشور، از جمله چاه های کشاورزی و تسریع در انتقال آب به مزارع، ضروری است.

جهانبخش با اشاره به ساخت سد سنگی ملاتی "دوآب" سلسله گفت: برای ساخت این سد یک میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، اما بسیج سازندگی، این طرح را طی یک تفاهم نامه و با ۴۶۰ میلیون تومان با کار جهادی و شبانه روزی تکمیل و بهره‌برداری کرد.

وی همچنین بیان کرد: ۵۰۰ واحد مسکونی تاکنون توسط گروه های جهادی ساخته و تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان شده است و برنامه‌ریزی برای احداث ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

جهانبخش ادامه داد: همچنین با پیگیری و کمک بسیج سازندگی لرستان ۵۳ هزارو ۴۲۱ بسته نوشت افزار بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد، ۲۲۷ زندانی غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند، یکهزار و ۵۹۵ مورد جهیزیه تاکنون به زوج‌های جوان اهدا و ۵۶۱ هزار و ۹۷۸ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه حضور جهادگران در عرصه های مختلف موجب اقتدار کشور می شود افزود: باتوجه به اهمیت اجرای طرح های مختلف در مناطق روستایی، تسریع در انجام پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان مورد توجه و اولویت ما است.

وی بیان کرد: ماموریت بسیج سازندگی محرومیت زدایی در حاشیه شهر، روستاها و مناطق عشایری است و مجمع جهادگران با ۱۰ کارگروه تخصصی به دنبال راهکار برای برطرف کردن مشکلات می باشد.

مسوول بسیج سازندگی لرستان اظهار کرد: تامین اعتبارات مورد نظر برای این اهداف توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سازمان و تفاهم نامه های بین دستگاهی در راستای حل مشکلات محلات آسیب پذیر، حاشیه شهر و کمتر برخوردار انجام می شود.

مشکلات کشور با اقدامات جهادی برطرف می شود

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز گفت: مشکلات کشور با اقدامات جهادی برطرف می شود که این مهم موجب ناامیدی دشمنان خواهد شد.

سرهنگ مجید سوری اظهار کرد: هر کشوری در مقابل تحریم های ظالمانه اقتصادی غرب علیه ایران دچار فروپاشی می‌شد اما اقدام جهادی در کشور مانع هرگونه بروز مشکل شده است.

وی جهاد تبیین در مقابل تحریف دشمنان را امری ضروری دانست و ادامه داد: جهادگران به برکت انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها حضور اثر بخش دارند چراکه مردم داری و مردم یاری بواسطه اقدامات جهادگرایانه رقم خواهد خورد.

سرهنگ سوری افزود: مردمی کردن اقدامات نظام از دیگر وظایف جهادگران است به نحوی که فعالیت جهادگران نمونه بارز مردم سالاری دینی می باشد و امروز مشکلات مردم در مناطق مختلف، با حضور این قشر بررسی و شناسایی می شود.

وی بیان کرد: کادرسازی برای انقلاب اسلامی و تربیت کادر مورد نیاز تراز انقلاب از دیگر اقدامات گروه های جهادی می باشد همچنین محرومیت زدایی در روستاها، حاشیه شهرها و مناطق مختلف از وظایف این نهاد انقلابی است که در این راستا ۴۶ کیلومتر کانال کشاورزی با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در لرستان اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha