۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 929
کد خبر: 84967664
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بسکتبال سه نفره تبریز عنوان چهارمی لیگ برتر را کسب کرد

تبریز - ایرنا - رقابت های لیگ برتر بسکتبال سه نفره ایران با شناخت تیم های برتر پایان یافت و تیم خانه بسکتبال تبریز (توران) به عنوان نماینده آذربایجان شرقی عنوان چهارمی را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، این تیم با حمایت آکادمی توران و هیات بسکتبال شهرستان تبریز در لیگ برتر پاییزه ۱۴۰۱ حضور یافت و در پایان با اختلاف امتیازی اندک، عنوان چهارم را کسب کرد.

این رقابت ها در سه مرحله به میزبانی تهران و قزوین، برگزار شد و با قهرمانی تیم پیشگامان انرژی پایان یافت و تیم های ملوان بندر انزلی، وحدت آریا و خانه بسکتبال تبریز (توران) دوم تا چهارم شدند.

مرتضی درگاهی، مجید شوندی، موسی تقوی و امیر رضا جلیلی بازیکنان تیم خانه بسکتبال تبریز در این مسابقات را تشکیل می دادند که همگی از بازیکنان بومی بسکتبال این شهر هستند.

علیرضا محمدپور نامی به عنوان مربی و بابک دهقانپور به عنوان سرپرست این تیم را در این مسابقات همراهی کردند.

به گزارش ایرنا، بسکتبال ۳ نفره یا ۳ به ۳، گونه‌ای از ورزش بسکتبال است که در ابتدا در زمین‌های آسفالت برخی مناطق شهری آمریکا انجام می‌شد؛ با محبوبیت این رشته در جهان و گسترش و افزایش تعداد بازیکنان آن، این رشته به عاملی برای رشد ورزش بسکتبال و بسکتبالیست‌ها تبدیل شد.

در این رشته ورزشی، هر تیم سه بازیکن و یک جایگزین دارد و با شروع بازی، هر تیم باید سه بازیکن در زمین داشته باشد.

بازی در یک نصف زمین به مساحت ۱۵ متر مربع و با یک سبد انجام می‌شود و توپ مورد استفاده بازی سایز ۶ به اندازه (۲۸٫۵ اینچ، ۷۲۰ میلی‌متر) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha