ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی در دستور کار است

مهاباد - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: برنامه آتی این دانشگاه ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد و تبدیل آن به علوم پزشکی است.

رحیم محمودلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صدد هستیم که مجوز تاسیس ۲ رشته دیگر از جمله فوریت های پزشکی و بهداشت عمومی، علاوه بر رشته پرستاری را برای دانشکده پرستاری مهاباد اخذ کنیم و سپس این دانشکده را از پرستاری به علوم پزشکی ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: برای تبدیل کردن دانشکده پرستاری به علوم پزشکی، حداقل باید سه رشته تحصیلی در آن فعال و دانشجو پذیرش شود و پس از پذیرش چندین دوره دانشجو، امکان تبدیل کردن دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به زیرساخت های موجود و احداث ساختمان با فضای آموزشی کافی، در سال ۱۴۰۲ دانشکده پرستاری مهاباد با ایجاد ۲ رشته جدید به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یابد.

دانشکده پرستاری مهاباد که در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال احداث است پیشتر مقرر شده بود تا دانشکده علوم اجتماعی باشد اما با پیگیری انجام شده به ساختمان پیراپزشکی و در نهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

هم اکنون مراحل تاسیس این دانشکده از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.

دانشکده پرستاری مهاباد برای نخستین بار سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ با ظرفیت ۲۲ نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری دانشجو جذب کرد.

با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه هفته جاری دانشکده پرستاری میاندوآب با راه اندازی سه دانشکده دیگر بهداشت عمومی، صنایع غذایی و فوریت های پزشکی به دانشکده علوم پزشکی شهید باکری ارتقا یافت.

هم اکنون علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی خوی و دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

مهاباد قطب درمانی جنوب استان آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر علاوه بر بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره)، ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی دولتی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در این شهر در حال احداث است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha