فرماندار خواف:مطالبه مهم مردم این شهرستان اصلاح زیرساختهای جاده ای است

گناباد-ایرنا- فرماندار خواف سرعت بخشی در اصلاح و بهسازی محورهای مواصلاتی و زیرساختهای حمل و نقلی را از مشکلات و مطالبه های مهم مردم این شهرستان ذکر کرد.

مهدی عباس پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت بخشی در ساخت باند دوم جاده سنگان به خواف و تربت حیدریه با توجه به تردد روزانه بیش از چهار هزار وسیله سبک و سنگین و افزایش حوادث جاده ای در جاده های خواف از جمله مشکلات و خواسته های مهم مردم این شهرستان است که عنایت بیشتر مسوولان مربوطه را می طلبد.

وی ادامه داد: ساخت جاده ۲ بانده سنگان به خواف و تربت حیدریه بر اساس تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه زیرساختهای شرق کشور به نمایندگی از سازمان ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۱۳۹۹ آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصدی در حال اجراست.

فرماندار خواف گفت: از مجموع پنج سرمایه گذار که متعهد شده بودند که در این بخش سرمایه گذاری و مشارکت داشته باشند سه سرمایه گذار به تعهداتشان عمل کردند و یک سرمایه گذار از تعهد خود عقب تر است و یکی دیگر هم تاکنون هیچ مشارکتی نداشته است.

عباس پور با اشاره به این که اعتبارات تخصیص یافته در سطوح استانی و ملی برای اصلاح و بهسازی محورهای مواصلاتی شهرستان خواف اندک است و جوابگوی نیازها نیست افزود: این شهرستان با توجه به موقعیت صنعتی و معدنی خود که تامین کننده نیمی از خوراک و مواد مورد نیاز معدنی کشور است نیازمند توجه بیشتر مسوولان مربوطه و از جمله وزارت راه و شهرسازی است.

وی اضافه کرد: در مذاکرات اخیر با وزرای آموزش و پرورش و نیرو در تهران مسائل و مشکلات شهرستان خواف و از جمله در بخشهای کمبودها و تامین نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی و تامین زیرساختها و تجهیزات آب رسانی مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار خواف گفت: با توجه به صنعتی و معدنی بودن و رونق کشاورزی خواف و کمبودهای موجود در تامین منابع آب‌رسانی مناطق شهری و روستایی و صنایع قرار شد که با تخصیص اعتبارات لازم تجهیزات این بخش افزایش یابد.

عباس‌پور افزود: یکی از علل افت فشار و کمبود آب در سطح شهرستان خواف کمبود مخزن و پمپاژ آب بود که با دستور وزیر نیرو قرار شده است که با تامین اعتبار لازم و احداث ۲۰ مخزن این مشکل رفع شود.

وی لزوم توجه مسوولان مربوطه به تامین زیرساختهای آب و برق و گاز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خواف را نیز مهم دانست.

فرماندار خواف گفت: این شهرستان در ابتدای سال تحصیلی جاری با کمبود ۷۶۲ معلم در مقاطع تحصیلی مختلف مواجه بود که بخشی از آن از طریق نیروهای بازنشسته و خرید خدمت و دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان و یا ۲ شیفته سازی مدارس به صورت موقت تامین و رفع شد ولی در سالهای آینده این تنگنا به قوت خود باقی است.

عباس‌پور با اشاره به مشکلات متعدد مردم شهرستان خواف در بخش بهداشت و درمان و از جمله کمبود تجهیزات و پزشک متخصص، نبود ثبات مدیریتی را از مشکلات مهم این بخش ذکر کرد و افزود: طی یک سال گذشته در سه مرحله رییس شبکه بهداشت و درمان خواف تغییر کرده است و از سه ماه گذشته شبکه بهداشت و درمان خواف با سرپرستی و توسط یک فرد غیر پزشک اداره می شود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون تصمیمی برای انتصاب رییس در این شبکه نگرفته است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha