مدیریت شهری مشهد در اجرای برخی طرحهای عمرانی تعلل دارد

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تا کنون اقدامات خوبی در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد صورت گرفته است اما ضعف و تعلل مدیریت شهری در بهره برداری از برخی طرحهای عمرانی و حمل و نقلی باعث شده خدمات شایسته ای که در یک سال گذشته قابل تحقق بود ارائه نشود.

به گزارش ایرنا، ایمان فرهمندی روز دوشنبه نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پروژه عمرانی چپگرد پیامبر اعظم به بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله طرح هایی است که باید با سرعت بیشتری اجرا می شد اما هنوز آماده بهره برداری نیست.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت ناوگان، فرسودگی ناوگان، شکنندگی اقتصاد حمل و نقل، نرخ کرایه های غیرواقعی، عدم پرداخت تعهدات دولتها در حوزه حمل و نقل عمومی از مهمترین مشکلات این حوزه است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: ارائه تسهیلات در نوسازی ناوگان، بیمه رانندگان، کنترل قیمت لاستیک و باطری و ارتقای کیفیت ناوگان تولیدی مهمترین درخواستهای فعالان حوزه حمل و نقل از حاکمیت است.

فرهمندی افزود: نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، افزایش تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، افزایش دستمزدها و اقداماتی از این قبیل در مدیریت شهری مشهد دنبال می شود.

لزوم اهتمام مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل عمومی

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: حمل و نقل عمومی از مهمترین زیرساختهای توسعه است و باید در مدیریت شهری اهتمام زیادی به تقویت این حوزه شود.

محمد رضا موحدیان روز افزود: در کلانشهر مشهد نیز برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی در دست اقدام است که باید با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: در حوزه مترویی نیز بخش نخست خط سوم قطار شهری در هسته مرکزی شهر و حرم مطهر رضوی در دست اجراست و امیدواریم به زودی به بهره برسد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پاسخگویی به درخواستها، مطالبات مردم و رسانه ها الزامی است و مدیریت شهری و اعضای شورای شهر مشهد باید در این خصوص اهتمام داشته باشند و پاسخگویی به رسانه ها نیز شفاف باشد.

در این نشست از تعدادی از فعالان نمونه در حوزه حمل و نقل شهری و حمل و نقل بار قدردانی شد.

۲۶ آذر ماه روز ملی حمل و نقل عمومی نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha