هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان‌شمالی شناسایی شدند

بجنورد- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شدند که با طرح مدرسه‌محوری درصدد جذب آنها هستیم.

حسین رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانش آموزان در گروه سنی کمتر از ۱۰ تا ۱۱ سال را شامل می شوند که بیشتر آنها در حاشیه شهرستان بجنورد مستقرند.

وی افزود: عمده علت بازماندگی آنها از تحصیل فوت سرپرست خانواده و کودکان کار است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: این دانش آموزان یک و نیم تا ۲ ساله در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم شرکت می کنند و در نهایت با دریافت مدرک دوره پایان ابتدایی می توانند در دوره متوسطه ادامه تحصیل دهند.

رسولی عنوان کرد: به طور میانگین برای آموزش هریک از این دانش آموزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که سوادآموزی تنها توانایی تامین کتاب و لوازم التحریر آنها به صورت رایگان را دارد و اینجاست که خیران باید وارد میدان شوند و از این کودکان حمایت مالی کنند.

وی بیان کرد: این میزان هزینه و آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیازمند نگاه ویژه نیکوکاران چه در تامین اعتبار و چه در آموزش را می طلبد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: محدودیت زمانی برای آموزش این کودکان وجود ندارد و به محض شناسایی در کلاس درس حاضر و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha