همه عزم مسوولان مازندران ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران در استان است

نوشهر - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت : مهم ترین پیام همایش شناسایی ، معرفی فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری در این استان ، عزم و اراده مسوولان درایجاد امنیت برای سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدرحیم بخشی روز دوشنبه در همایش شناسایی ، معرفی فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری شهرستان های کلاردشت ، نوشهر و چالوس در سالن فرمانداری نوشهر افزود : با توجه به فرافکنی و سیاه نمایی شبکه های پیام رسان بیگانه مبنی بر نبود امنیت و فرار سرمایه گذاران در کشور ، بنابراین این همایش با توجه به اهداف فراوانی که دنبال می کند ، مهم ترین پیام آن تامین امنیت برای سرمایه گذاران است تا بدخواهان نظام بدانند که در سایه مدیریت جهادی استاندار این امنیت برقرار است و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

وی اظهار داشت : این همایش در حقیقت با هدف تحقق شعار سال رهبری و تاکید و توصیه رییس جمهوری و استاندار مازندران ،امسال برگزاری آن در این استان کلید خورد و بنا به دستور نماینده عالی دولت طبق آمایش سرزمینی به ۲۲ شهرستان و هفت ناحیه تقسیم شده است .

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت : این همایش در حقیقت دنباله روی فرصت های مغفول، طرح های راکد ، نیمه تمام یا جدید است که با همراهی و اولویت تشکل های بخش خصوصی ، فرهیختگان و متخصصان در قالب کمیته های تخصصی که از قبل شکل پیدا کرده مورد پیگیری قرار می گیرد.

بخشی افزود به عبارتی این فرصت ها از سوی تشکل های بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی با محوریت فرمانداری ها ، اقتصاد و دارایی در قالب فرمت های دو سویه احصا و شناسایی می شود به شکلی که گروه های تخصصی روی این فرصت ها تلاش و برنامه ریزی می کنند.

وی خاطرنشان کرد : امروز نباید فرصتی در این استان مغفول باقی بماند و سرمایه یک سرمایه گذار ارزشمند بوده و تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست که سرمایه اش بلااستفاده و مستهلک شود و باید طرح های توسعه ای در این استان احیا و به چرخه تولید باز گردد.

وی تصریح کرد : یکی از رسالت های این همایش تسهیل گری است یعنی پیگیری مصوبات گذشته و پس مصوبه های پس از همایش است و باید این رویه ادامه دار باشد تا پیام آن به دنیا و سرمایه گذاران برسد که مسوولان این استان از عزم و اراده کاری غافل نیستند و تمام هم و غم آنان این است که تولید ،اشتغال و سرمایه گذاری با پرهیز از هرگونه احساسات و شعار زدگی با جدیت دنبال می شود و همه این اقدامات هم باید به طور شفاف برای مردم بیان کرد تا روحیه آنان تقویت و بیشتر به نظام امیدوار شوند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران از نوشهر به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیر برخورداری از فرودگاه ، بندر و نزدیکی به پایتخت به عنوان یک پایگاه اقتصادی توصیف کرد و گفت : هرگونه سرمایه گذاری در این شهرستان باید با محوریت بخش خصوصی باشد ضمن آنکه فرمانداران هم در این زمینه باید مسوولان دستگاه ها اجرایی را همراهی و هدایت کنند تا در خدمت سرمایه گذاران بخش خصوصی باشند.

فرمانداران نوشهر ، چالوس و کلاردشت هم در این همایش ، قوانین دست و پاگیر زیست محیطی و تاخیر در پاسخ استعلامات را به عنوان مهم ترین موانع سرمایه گذاری در این شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران برشمردند.

رستم زرودی فرماندار نوشهر گفت : این شهرستان به واسطه برخورداری از موقعیت های ممتازی که دارد در زمینه آمادگی سرمایه گذاران مشکلی نداریم در زمان حاضر شاید بالغ بر ۱۰ فقره پرونده مربوط به سرمایه گذاران در فرمانداری موجود باشد و هرکدام آمادگی دارند از ۲۰۰ میلیارد تومان تا بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف از ساخت مراکز اقامتی ، رفاهی و گردشگری گرفته تا واحدهای تولیدی در این شهرستان هزینه کنند منتهی ضوابط زیست محیطی این اجازه را نمی دهد چنین رونق اقتصادی در این شهرستان شکوفا شود.

وی با اشاره به آنکه شهرستان نوشهر به طور کل زیرپوشش منطقه حفاظت شده البرز مرکزی قرار دارد ، از مسوولان استانی خواست تا قوانین زیست محیطی مصوب مربوط به دهه ۵۰ را اصلاح و بازنگری کنند تا بستر برای جذب سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شود.

به گزارش ایرنا ، براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل قائمشهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

برابر آمار از زمان شکل گیری و برگزاری این همایش تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد فرصت سرمایه گذاری در این مازندران شناسایی شده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha