۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84968045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان همایش بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای در هیروشیما

تهران- ایرنا- کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای ژاپن روز دوشنبه در هیروشیما به کار خود پایان داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «اچ ان کی»، نمایندگانی از قدرت‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای جهان در نخستین نشست گروه بین‌المللی شخصیت‌های برجسته برای جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای حضور یافتند.

براساس این گزارش، نمایندگان شرکت کننده در این همایش روز روز یکشنبه (۲۰ آذرماه) از موزه یابود صلح هیروشیما دیدن کردند.

کیشیدا فومیو نخست وزیر ژاپن در مراسم اختتامیه حضور یافت و از شرکت‌کنندگان در این همایش خواست به تلاش برای تحقق جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهند.

وی گفت ژاپن امیدوار است که مذاکرات عمیقتری در این رابطه صورت گیرد تا در نشست سال آینده گروه ۷ در هیروشیما پیامی محکم در جهت جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای ارسال کند.

در این کنفرانس دو روزه موضوعات مربوط به راههای امحاء تسلیحات هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز در پیامی ویدئویی گفت: در سالهای اخیر موانع ناامیدکننده ای در کاهش تهدیدات مربوط به سلاح های هسته ای وجود داشته است.

اوباما تصریح کرد: ما یاد گرفته ایم حتی پیشرفت های ناچیز نیازمند تلاش های فوق العاده هستند. اما ما همچنین یاد گرفته ایم که این تلاش ارزشش را دارد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در پیامی ویدئویی به این کنفرانس گفت: هیروشیما نماد زنده تراژدی سلاح های هسته ای و امید به صلح است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین از مردم خواست تا به درخواست های بازماندگان بمب اتمی برای پایان دادن به تهدیدات هسته ای توجه کنند.

متخصصان از کشورهای ژاپن، آمریکا، روسیه در این کنفرانس دو روزه حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha