۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84968056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان از مستعدترین استان‌ها برای احداث نیروگاه خورشیدی است

زنجان- ایرنا - معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: این استان یکی از مستعدترین نقاط کشور از نظر شرایط جغرافیایی و آب و هوایی برای احداث نیروگاه خورشیدی است.

عادل کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این ظرفیت ها طرح ساخت، نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در دستور کار شرکت قرار گرفته و فراخوان پیمانکاران نیروگاه های فتوولتائیک مقیاس کوچک منتشر شده است.

این مسوول گفت: ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس و تولید پراکنده خورشیدی علاوه بر تامین انرژی کشور موجب ایجاد اشتغال و کارآفرینی، کاهش هزینه انتقال نیرو و تلفات کمتر انرژی می شود.

کاظمی گفت: با احداث این نیروگاه‌ها با عقد قرارداد تضمینی ۲۰ ساله با وزارت نیرو، انرژی برق تولید شده به شبکه توزیع تزریق می شود و به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال (نرخ مصوب خرید برق در سال ۱۴۰۱) پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان پیمانکاران نیروگاه خورشیدی در استان، گفت: با توجه به دستورالعمل مصوب شورای تخصصی پیمانکاران کیفی، ارزیابی مشاوران، پیمانکاران و تولیدکنندگان، انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدید پذیر(ساتکا) و سندیکای صنعت برق و ساتبا برای شناسایی پیمانکاران نیروگاه های خورشیدی انشعابی اقدام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha