۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84968152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج با خنثی کردن توطئه‌ها آماج حملات دشمنان قرار گرفته است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بسیج نقطه مقابل استکبار بوده و در تمامی فتنه‌ها با بصیرت خود برنامه‌های دشمن را از بین برده است و درست به همین دلیل آماج حملات رسانه‌ای دشمن قرار می‌گیرد.

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در نشست مجمع و هایت اندیشه‌ورز استاد یاران نواحی و سرمربیان اقشار شبکه تربیتی بسیجیان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج با تمام قوا برای از بین بردن برنامه‌های استکبار در جمهوری اسلامی ایران ایستادگی می‌کند، مهمترین راه برای ایجاد فتنه در کشور را ایجاد شبهه دانست و بیان کرد: در طول ۴۴ سال گذشته دشمن‌ برای ایجاد فتنه، شروع به ایجاد شبهه در جامعه می‌کند که نمونه بارز آن را در فتنه‌های اخیر نمود یافت.

وی با بیان اینکه انسان قبل از انجام امور فرجام کار را دیده و در امور ابتدا خدا را در نظر می‌گیرد، افزود: در جامعه‌ای که در آن امامت حاکم است باید چشم و گوش ما به امام جامعه و ولی فقیه در تمامی امور باشد.
وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در روز بسیج یک رسالت برای همه ماست، گفت: هنوز غرب و اروپا متوجه نشده که ایران دارای رهبری فرزانه و عالمی دانشمند است که تمامی توطئه‌های دشمن را در بزنگاه‌های حساس خنثی می‌کند از این‌رو اگر بیانات ایشان در روز بسیج به یک رسالت برای همه ما بدل و اجرا شود، می‌توان‌ بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.
نماینده ولی فقیه در گیلان دستاوردهای جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: ایران به برکت جمهوری اسلامی سرشار از نعمت است ولی برخی افراد و خواص در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از دانش بنیان و هوا فضا گرفته تا جاده‌سازی، سدسازی، گازرسانی، آب رسانی و ساخت مسکن محرومین سکوت کرده اند.
آیت الله فلاحتی جنگ نرم را ویران کننده‌تر از جنگ سخت دانست و تصریح کرد: دشمن یک جنگ نرم تمام عیار با جمهوری اسلامی را آغاز کرده و سعی دارد از طریق جنگ شناختی بر روی اذهان افراد تاثیر بگذارد لذا علما، ائمه جمعه و خواص با بازگو کردن دستاوردهای انقلاب مانع از این فتنه شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه علما و مسوولان در شرایط کنونی جامعه باید از خودزنی خودداری کنند، افزود: شبهه در عرصه اعتقادی، سیاسی و تاریخی سه هدف و برنامه اصلی دشمن برای نابودی و تزریق نا امیدی در جامعه است.

جهاد تبیین در فضای مجازی باید به طور جدی محور عمل قرار گیرد

فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با بیان اینکه دشمن بدنبال ایجاد ناامیدی در کشور است، گفت: استکبار از طریق فضای مجازی و جنگ شناختی تلاش دارد بر روی ذهن جوانان این کشور تاثیر بگذارد بنابراین برای مقابله با آنها باید به جهاد تبیین در فضای مجازی هم توجه ویژه‌ای شود.

سردار محمد عبدالله پور با تاکید بر لزوم توجه به اجرای برنامه های بسیج در آموزش و پرورش افزود: سپاه در حوزه آموزش و پرورش حمایت از برنامه های بسیج را عهده دار است که به این منظور اقدامات خوبی بویژه در مقاطع ابتدایی انجام شده است.

وی نقش آموزش و پرورش را در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: طی سال های گذشته ۴۰۰ هزار نیرو وارد آموزش و پرورش شدند که هیچ ارتباطی با معلمی نداشتند و این امر مشکلاتی برای مردم در حوزه تربیتی ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از عدم اجرای درست سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بیان کرد: با وجود گذشتن ۱۰ سال از تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تا کنون این سند در کشور اجرایی نشده و در صورت اجرا چندین سال زمان می برد و این تعلل جای تاسف دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر نقش مهم علما و ائمه جمعه در مباحث فرهنگی گفت: حوزه تربیتی کار علما و ائمه جمعه است به این منظور در مباحث فرهنگی و اجتماعی امام جمعه باید محور باشد.

عبدلله پور با بیان اینکه نقطه ضعف ایران در عصر کنونی فضای مجازی است، گفت: دشمن در هیچ عرصه ای حتی فرهنگی توان شکست و غلبه بر جمهوری اسلامی ندارد ولی برای جبران این کاستی تلاش می کند از طریق قدرت رسانه روی جوانان این مرز و بوم تاثیر منفی بگذارد که باید با یک راهبرد مشخص و کارشناسانه باآن مقابله شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha