بیش از سه هزار داوطلب سلامت در کردستان فعالیت دارند

سنندج- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه هزار و ۷۷۰ داوطلب و ۱۶۶ هزار و ۱۰۳ سفیر سلامت در استان فعالیت دارند که نقش آنها در حوزه سلامت بی بدیل است.

به گزارش ایرنا، دکتر فرزام بیدارپور روز دوشنبه در مراسم قدردانی از داوطلبان سلامت کردستان که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی داوطلب برگزار شد، اظهار داشت: داوطلبان سلامت، دل در گرو آینده بهتر برای سلامت محله، روستا، شهرستان، استان و ایران دارند و نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند.

وی افزود: شعار "انسجام اجتماعی و عدالت در سلامت" از طریق ترویج فرهنگ داوطلبی به عنوان یکی از رکن های اصلی مشارکت جامعه در ارتقای سلامت است که باید سیاست گزاران به آن توجه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: توانمندسازی و ارتقای سلامت به تنهایی در این دوره امکان پذیر نیست مگر اینکه در کنار هم و در همبستگی با یکدیگر به این هدف دست یافت.

بیدارپور ضمن تاکید بر اینکه، داوطلبان سلامت کسانی هستند که با همبستگی گرد هم می‌آیند و راه ‌حل‌هایی را برای چالش‌های سلامت ارائه می‌دهند، گفت: همانطور که این قشر تلاشگر در دوران همه گیری کرونا نشان دادند، اقدامات بهداشتی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری و ارتقای سلامت بدون مشارکت مردم و داوطلبان امکان پذیر نیست.

افشین خوشگوار، معاون سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم به بیان اهمیت اقدامات انجام شده توسط سفیران سلامت دانش آموزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۴۰ هزار و ۴۰۰ سفیر سلامت دانش آموزی در استان فعالیت دارند که با سپری کردن آموزش های لازم در زمینه سلامت، این آموزش ها را به سایر دانش آموزان منتقل می کنند.

دکتر بهرام کندائی، مدیر روابط عمومی و سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز مشارکت بدون چشمداشت داوطلبان سلامت از جمله سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت در تمام امور مربوط به سلامت مخصوصا دوران مقابله با بیماری کرونا را ارج نهاد و بر فرهنگ‌سازی و توسعه تفکر مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی در بین نسل جوان و آینده ساز تاکید کرد.

دکتر حسن محمودی، مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اینکه توانمندسازی و ارتقای سلامت جامعه، نیازمند چهار چرخ اصلی سیاست گزاران بهداشتی، تیم‌های بهداشت و درمان، مشارکت های بین بخشی و داوطلبان سلامت است، گفت: در صورت نبود هریک از این چرخ ها، توانمند سازی و ارتقای سلامت صورت نخواهد گرفت.

در این مراسم از داوطلبان سلامت کردستان در حوزه های مختلف قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha