دیدار اولیانوف با گروسی

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱:۱۵
کد خبر: 84968552
دیدار اولیانوف با گروسی

تهران – ایرنا – میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی روز دوشنبه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیدار کرد.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در توئیتر خود، از دیدار و گفت و گو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

اولیانوف در توئیتی نوشت: امروز با رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث و گفت و گو در مورد تعدادی از موضوعات مهم مورد علاقه طرفین ملاقات کردم. مثل همیشه گفت و گوها حرفه‌ای و سازنده بود.

اولیانوف و گروسی در ۹ شهریور نیز با یکدیگر دیدار کرده بودند. اولیانوف در خصوص آن دیدار گفت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌های خود را برای حضور دائمی متخصصان آژانس در نیروگاه اتمی زاپروژیا اوکراین تایید کرد. روسیه از این قصد استقبال می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در  ۱۶مهرماه نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به شرایط ناامن نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین هشدار داد.

«رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد بین المللی در این بیانیه تاکید کرد گلوله‌باران هفته گذشته آخرین منبع برق نیروگاه را قطع کرده و اکنون این بزرگترین تاسیسات اتمی اروپا به دیزل ژنراتورهای اضطراری وصل شده است.

نیروگاه زاپروژیا که در جنوب شرقی اوکراین واقع شده، از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه (۵ اسفند) تحت کنترل نیروهای روسیه بوده است.

گروسی در بیانیه مزبور با اشاره به اینکه از سرگیری گلوله باران و هدف قرار دادن تنها منبع نیروی خارجی نیروگاه، به شدت غیرمسئولانه بوده، خواستار حفاظت از نیروگاه شد.

حفاظت از نیروگاه زاپروژیا در ماه جاری به یکی از جدی ترین نگرانی ها در جنگ اوکراین بدل شده است. این امر به ویژه پس از تهدیدات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که اعلام کرده بود برای رسیدن به موفقیت دست به اقدامات شدیدتر می زند، نگرانی های بسیاری را برانگیخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha