تجهیز و به روز رسانی ایستگاه‌های هواشناسی بوشهر با اعتبار سفر رئیس جمهور

بوشهر - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از محل سفر مهرماه سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت به این استان ۱۲ میلیارد تومان به توسعه و تقویت ایستگاه‌های هواشناسی اختصاص یافت که برای توسعه مراکز خودکار و تقویت ایستگاه‌های سنتی موجود هزینه می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ایستگاه‌های هواشناسی کشور به سمت خودکار شدن پیش می‌رود، اعلام کرد: در این ارتباط تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد پنج ایستگاه اقلیم شناسی و ۹ ایستگاه باران سنجی خودکار خریداری شده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین در زمان حاضر ایستگاه‌های خودکار اقلیم شناسی در اهرم، آبپخش، دشتستان، بردخون، چاه کوتاه و دانشکده کشاورزی برازجان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توضیح داد: با اینکه اطلاعات این ایستگاه‌های اقلیم شناسی روی نقشه‌های بین المللی ثبت نمی‌شود اما داده‌های آن در پیش بینی‌های مرتبط با کشاورزی بسیار کارآمد حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر تنها یک ایستگاه هواشناسی کشاورزی فعال در برازجان دارد، گفت: در نقاط بیشتری از این استان به اینگونه ایستگاه هواشناسی نیاز است اما برای ایجاد آن با کمبود اعتبار روبرو هستیم.

شکوهی پور اضافه کرد: هم اکنون ۷۵ ایستگاه باران سنجی سنتی در استان بوشهر فعال است و ۹ ایستگاه خودکار نیز در دست احداث است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با شااره به اینکه در زمان حاضر ۱۰ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در این استان فعال هستند ادامه داد: از این شمار پنج ایستگاه در بخش فرودگاهی بوشهر، جم، بهرگان، عسلویه و خارگ فعالیت دارند و مابقی شامل ۲ ایستگاه دریایی در بوشهر و دیر، ایستگاه‌های تکمیلی برازجان و گناوه و ایستگاه هواشناسی اصلی دیلم هستند.

وی با اعلام اینکه احداث ایستگاه سینوپتیک در خورموج دشتی اکنون در مرحله دیوار کشی قرار دارد، توضیح داد: اطلاعات این نوع از ایستگاه‌های هواشناسی روی نقشه‌های بین المللی ثبت می‌شود و برای پیش بینی‌های هواشناسی کاربرد بالایی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهرستان‌های جم، کنگان، دشتی و تنگستان در زیرساخت‌های هواشناسی محرومیت بیشتری دارند و برنامه ریزی شده است تا از اعتبارات مصوب برای راه‌اندازی ایستگاه‌های خودکار در این شهرستان‌ها استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha