استاندار البرز مشکلات سه هزار نفر از شهروندان را بررسی کرد

کرج – ایرنا – استاندار البرز با اشاره به رسیدگی به مطالبات مردمی در ملاقات های چهره به چهره خود با مردم گفت: مشکلات سه هزار نفر از ساکنان این استان طی این ملاقات ها مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: در این ملاقات های مردمی ضمن شنیدن سخنان مردم با آنان همدردی و همراهی شده است .

وی تاکید کرد: تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته ایم تا بتوانیم گره های زندگی آنها باز کنیم .

استاندار البرز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولتی با عنوان ایران قوی و مردمی است که هرآنچه در توان دارد برای تامین مطالبات مردمی بکاربسته است، گفت: در استان البرز نیز در تلاش هستیم تا زیرساخت ها را تامین و کاستی ها را جبران کنیم .

وی اضافه کرد: همزمان با ملاقات مردمی در استانداری البرز دستگاه های اجرایی و فرمانداری های این استان نیز در روزهای سه شنبه به صورت چهره به چهره آماده بررسی مطالبات مردمی شده اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه ۱۱ سال از استان شدن البرز می گذرد گفت: این استان کوچکترین استان از نظر جغرافیا اما اولین استان به لحاظ رشد جمعیت در هر هکتار است که مشکلاتی را برای آن بوجود آورده است .

وی یادآورشد: از ابتدای شکل گیری استان البرز اعتبارات آن به درستی برآورده نشد و تخصیص نیافت، اکنون در فصل بودجه قرار داریم بنابراین در دولت سیزدهم در تلاش هستیم تا لایحه بودجه در سال ۴۰۲ را افزایش دهیم .

استاندارالبرز گفت: اگرچه این افزایش بودجه استان البرز برای سال ۴۰۲ تا حدودی محقق شده و در تلاش هستیم تا مشکلات زیرساختی این استان را برطرف کنیم .

وی یکی از دغدغه های مردم استان البرز را تکمیل متروی کرج دانست و گفت: متاسفانه این پروژه مهم حمل و نقل عمومی به دلیل مشکلات آنچنان که باید پیشرفت فیزیکی و اجرایی نداشته که کمبود نقدینگی از جمله مشکلات دراین زمینه به شمارمی رود .

عبداللهی گفت: اکنون نیاز به خطوط مختلف مترو درکلانشهر کرج داریم و پیگیری های متعددی انجام شده بطوریکه خط ۲ مترو در حال فعالیت است .

وی هزینه هر کیلومتر حفاری برای مترو را بیش از یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به سنگین بودن این هزینه توافقاتی برای تامین منابع داشتیم .

استاندار البرز مشکلات سه هزار نفر از شهروندان را بررسی کرد

۱۸۰ مصوبه با بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر استانی رییس جمهور به البرز

استاندار البرز با اشاره به تصویب ۱۸۰ طرح دراین استان در سفر رییس جمهوری گفت: علاوه بر ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای این ۱۸۰ طرح عمرانی، قرار شد بانک ها در واگذاری اعتبارات به بخش خصوصی ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی داشته باشند .

وی اضافه کرد: در این حال مقرر شد ۲۴ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شود که در مجموع حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش مختلف البرز در سفر رییس جمهور مصوب شد.

عبداللهی در خصوص ارایه وام های ۱۵ میلیون تومانی ضروری مصوب سفر رییس جمهور به مردم نیز گفت: در مرحله نخست پرداخت وام به چهار هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده و در مرحله دوم نیز چهار هزار و ۵۰۰ نفر ازاین وام ها بهره مند می شوند .

سرانه تخت بیمارستانی البرز پایین است

استاندار البرز با بیان اینکه این استان آخرین استان به لحاظ سرانه تخت های بیمارستانی است، گفت: با توجه به جمعیت استان البرز باید ۲ هزار و۳۰۰ تخت جدید در این استان فراهم شود تا به سرانه کشوری در این زمینه برسیم .

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های متعددی برای ساخت داریم که در سفر رییس جمهور مورد توجه قرار گرفته گفت: بیمارستان جنرال ۵۰۰ تختخوابی در کرج تصویب شده و دردست پیگیری است .

عبداللهی ضمن قدردانی از صبوری مردم فردیس بیان داشت: هرهفته آخرین وضعیت ساخت بیمارستان این شهرستان به صورت میدانی مورد بررسی قرار می گیرد .

وی یاد آورشد: این بیمارستان طی پنج سال گذشته ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما از سال گذشته تاکنون این پیشرفت فیزیکی به بیش از ۹۵درصد رسیده است .

استاندار البرز گفت: افتتاح این بیمارستان به دلیل مشکلات نقدینگی عقب افتاد ولی تا پایان امسال انجام می شود .

بیمارستان خصوصی خورشید، بیمارستان سید الشهد (ع ) و بیمارستان کمالشهر ، بیمارستان ساوجبلاغ ، بیمارستان مهستان از جمله مراکز درمانی بودند که استاندار از آنها به عنوان پروژه های مهم بهداشتی در البرز یاد کرد و گفت: این مراکز درمانی در صورت افتتاح تحولی بزرگ را دراستان البرز رقم می زنند

وی درادامه به بحث جوانان اشاره کرد و گفت: این قشر ستون فقرات کشور هستند و نگاه ویژه دولت و رییس جمهور به آنان است و تاکیدات در این زمینه بسیار شده است .

عبداللهی گفت: جوانان باید به درستی حقوق و نیازهای خود را مطالبه کنند و براساس نشست هایی که با این عزیزان در استان البرز داشتیم اشتغال ، مسکن و ازدواج از مشکلات نان به شمار می رود .

وی یاد آورشد: اکنون قرارگاه مسکن ، اشتغال در استان البرز برای عملی شدن تعهدات در سروقت خود فعال شده ازسوی دیگر با تاکید رییس جمهور قرارگاه جوانی جمعیت نیز مصوباتی دارد که ویژه دنبال می شود .

مشکلات آب و گاز کارخانه نوآوری استان البرز ازدیگر مباحثی بود که استاندار البرز به ان پرداخت و افزودک امروز با نشست های تخصصی مقرر شده تا با هدف رضایت مندی هرچه بیشتر مردم املاکی که پروانه ساخت نداشتند و حریم شهر نبودند از انشعابات شهری برخوردار شوند بنابراین این مهم نیز به جد دنبال می شود .

استاندار البرز مشکلات سه هزار نفر از شهروندان را بررسی کرد

استان البرز اخرین استان در سرانه آموزشی است

استاندار البرز با اشاره به سرانه اموزشی کم این استان گفت: تراکم دانش آموزی این استان از ساخت مدارس ان جلوتر است و اکنون نیاز به ۵۵۰ مدرسه داریم .

وی اضافه کرد: در مرحله نخست باید ۵۵۰ مدرسه بسازیم و اگر بخواهیم تمام مدارس استان یک نوبتی و کلاس ها ۳۰ نفره باشد باید ۹۰۰ مدرسه نیز به این ۵۵۰ مدرسه اضافه کنیم .

عبداللهی گفت: در استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم داریم با توجه به اهمیت موضوع آموزش درسفر رییس جمهور به این استان مصوباتی دراین زمینه داشتیم .

استاندار البرز درادامه با اشاره به مصوبات خوب سفر رییس جمهور به این استان ادامه داد: مقرر شده تا ۱۰۰ مدرسه دراین استان که ۴۰درصد توسط دولت و ۶۰ درصد توسط خیرین است ساخته شود اگرچه مجوز ساخت ۱۰۰مدرسه نیز از دولت گرفته شده است .

وی یاد اورشد: اکنون ۳۴ مدرسه آماده و دراین یکسال تحویل آموزش و پرورش شده اگرچه ۶۵ مدرسه در دست ساخت داریم که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند ولی تمام تلاش را برای ارتقای سرانه های آموزشی بکار بسته ایم .

استاندار البرز با اعلام اینکه ۶۵ مدرسه در تلاش هستیم تا پایان سال تحویل دهیم گفت: ۵۲ زمین برای ارتقای سرانه های آموزشی استان البرز مشخص .

وی کرج و فردیس را دارای کمترین سرانه های آموزشی خواهند که تمام شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان زمین شهری به همراه خیرین مکلف به تامین و ارتقای سرانه های این بخش شده اند .

هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاهی دراین زمینه در حوزه دانش بنیان و نانو در دانشگاه آزاد اسلامی ازد یگر موضوعاتی بود که استاندار اللبرز به انها پرداخت و بر توجه بیش از پیش به پیوست پژوهشی در طرح ها با هدف کیفی شدن هرچه بیشتر انها تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha