ضریب پوشش بیمه روستایی خراسان شمالی ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ضریب پوشش بیمه این صندوق ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و اینک ۷۲ هزار نفر از هم استانی‌ها زیر پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

محمدرضا غلامزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند که ۴۰ درصد از این جمعیت زیر پوشش بیمه قرار دارند که بالاتر از میانگین ۲۶ درصدی کشوری است.

وی جمعیت مشمول این صندوق که جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال تشکیل می دهد را حدود ۱۸۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی می شود تا این ضریب در سال های آتی به حدود ۵۰ درصد برسد.

غلامزاده افزود: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی جزو ۱۰ استان برتر کشور است این در حالی است که از نظر درآمد سطح خانوار ها در ردیف های آخر کشور قرار داریم.

وی به طرح تحول که سیاست های آن توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد اشاره ای کرد و اظهار داشت: در این طرح برنامه ریزی شد تا یک میلیون نفر از جمعیت مشمول صندوق در سال ۱۴۰۱ زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند که سهمیه استان خراسان شمالی ۱۳ هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای این استان بسیار مناسب است و با این تعداد بیمه کننده به ضریب مناسبی می رسیم.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت روستایی، عشایر و سایر افراد مشمول از ابتدای امسال تاکنون زیر پوشش بیمه قرار گرفتند که پیش بینی می شود تا پایان سال تمام سهمیه در نظر گرفته شده جذب شود.

غلامزاده عنوان کرد: برای جذب این تعداد از جامعه هدف، طرح قرار گاه کرامت در استان اجرا می شود تا تمامی افراد مشمول که هیچ نوع بیمه ای ندارند زیر پوشش صندوق قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه هر روستای این استان را مشخص کرده ایم که امسال ۴۷ روستا تمامی سهمیه خود را جذب کرده اند و حتی تقاضای سهمیه بیشتر را نیز داشته اند و اینک تلاش می شود تا سایر روستاهای این استان نیز افراد مشمول را جذب کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر جمعیت روستایی و عشایری جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان نیز می توانند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند که طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه اطلاع رسانی عمومی در تمامی شهرهای این استان به جز چهار شهر بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه برگزار می شود و از تمامی افراد ۱۵ تا ۵۰ سال که خدمات بیمه ای دریافت نمی کنند می خواهیم که زیر پوشش قرار گیرند و از حماتی های دولتی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شوند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند، همچنین ۳۰ هزار نفر از جمعیت استان عشایر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha