دادستان تهران: ۲ نفر به اتهام اخلال در نظام دارویی بازداشت شدند

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ۲ نفر در رابطه با انبار داروهای قاچاق و غیرمجاز همچنین انبارکردن کالای ضروری سرم که این روزها نیاز اساسی مردم است، بازداشت شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی با اشاره به لزوم برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز، افزود: در پی کمبود سرم در داروخانه‌ها و پس از کسب خبر از منابع اطلاعاتی درباره انتقال تعدادی سرم از داروخانه‌ای در خیابان پیروزی به محل و انبار غیرمجاز، این موضوع در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت.

وی اظهار کرد: دستور قضایی لازم برای شناسایی متهمان و انبار نگهداری داروها خطاب به فرماندهی تهران بزرگ صادر شد که در ابتدا محل نگهداری سرم‌ها در منزلی در محدوده خیابان شیخ هادی شناسایی و تعداد ۳۰۲ عدد سرم کشف و برای بررسی تخصصی و قابلیت مصرف تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

صالحی ادامه داد: پس از آن با انجام اقدامات اطلاعاتی، انبار دیگری در همان منطقه شناسایی و پس از صدور دستور قضایی و ورود به محل، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ عدد سرم و هزاران قلم دارو، تجهیزات پزشکی، مواد آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از واحد مذکور کشف شد.

وی گفت: تحقیقات همچنان ادامه دارد و در این راستا ۲ نفر بازداشت و پرونده قضایی به دادسرای ناحیه ۲۶ ارسال شد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ۲۱ آذر، ذبیح الله خداییان ئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست شورای عالی قوه قضاییه که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به تاثیرگذار بودن ورود چندی پیش سازمان بازرسی به موضوع کمبود و گرانی دارو در کشور اظهار داشت: در نتیجه این اقدام و همت دولت اکنون شرکت‌های داروسازی به صورت سه شیفت و فوق‌العاده در حال تامین دارو هستند همچنین برای چهار شرکت دارویی به اتهاماتی مانند اخلال در نظام دارویی، احتکار و گرانفروشی پرونده تشکیل شده و این پرونده‌ها به زودی به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha