۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84969075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه پاکستان: در جنگ اوکراین بی طرفیم/ مشکلات بیشتر نمی خواهیم

تهران- ایرنا- بلاول بوتو زردای وزیر خارجه پاکستان در خصوص تحولات مربوط به جنگ اوکراین می گوید اسلام آباد با مردم اوکراین همدردی می کند، اما این کشور مشکلات خاص خود را دارد و نمی خواهد درگیر مشکلات دیگری شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، زردای در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سی ان ای سنگاپور در خصوص تحولات مربوط به جنگ اوکراین گفت: مسائل و مشکلات فراوانی در همسایگی کشور من نیز در حال جریان است.

به دنبال آغاز جنگ اوکراین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحریم های شدیدی را علیه روسیه وضع کرد، این در حالیست که پاکستان تا حد زیادی از این مسائل خود را دور نگاه داشت و به این قطعنامه ها در مجمع عمومی سازمان ملل رای ممتنع داد.

زرداری تصریح کرد:" تا جایی که به مردم پاکستان مربوط می شود، ما از درگیری و جنگ خسته ایم. مردم پاکستان به خوبی با مساله جنگ و ویرانی آشنا هستند. ما بسیار محتاط هستیم که به یک "جنگ ابدی" دیگری کشیده نشویم. به همین دلیل هم به طرزی باورنکردنی مراقب نحوه تعامل خود با این موضوع هستیم. "

در این گزارش منظور از جنگ ابدی، حمله آمریکا به افغانستان است که در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز شد و حدود دو دهه بطول انجامید.

براساس این گزارش، به دنبال آغاز جنگ افغانستان، با فرار افراطگرایان از مرز این کشور و هجوم پناهندگان افغان به پاکستان، اسلام آباد شاهد موج شدیدی از نا امنی و افراط گرایی بود.

زرداری خاطرنشان کرد به دنبال آغاز جنگ اوکراین توجهات از افغانستان به سوی اوکراین معطوف شده است.

وی افزود: «من نمی توانم به شما بگویم که توجه جهان چقدر سریع نسبت به مساله افغانستان تغییر کرده است. در حال حاضر توجهی که باید به پناهندگان افغان می شد به پناهندگان اوکراینی اختصاص یافته است. همچنین کمک های بشر دوستانه ای که باید به پناهجویان افغان اختصاص می یافت در اختیار پناهجویان جنگ اوکراین قرار گرفته است.

به استناد گزارش های خبری، دولت پاکستان حاضر به موضع گیری علیه روسیه نیست، اما نگرانی جدی خود را بارها نسبت به طولانی شدن جنگ اوکراین و تبعات سنگین آن بر منطقه و جهان ابراز داشته و حتی ماه گذشته وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر رسمی به آلمان بار دیگر بر دیپلماسی و مذاکره میان روسیه و اوکراین و اجتناب از هرگونه اقدامات تحریک آمیز مانند هسته‌ای شدن این درگیری‌ها تاکید کرد.

اوایل فروردین امسال فرمانده ارتش پاکستان نیز با اذعان به نگرانی‌های امنیتی روسیه در بحث تحرکات ناتو و رویکرد غرب در قبال مسکو، جنگ اوکراین را یک فاجعه بزرگ خوانده و خواستار توقف فوری آن شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha