هزینه برای پدافند غیرعامل، سرمایه‌گذاری برای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه هزینه برای پدافند غیرعامل، سرمایه‌گذاری برای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی است، خواستار توجه هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی به مقوله پدافند غیرعامل شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام، محمدسبحان حسنی روز سه شنبه در همایش تخصصی پدافند شیمیایی در پتروشمی ایلام، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، بخشی از دستگاه‌های اجرایی استان در موضوع پدافند غیرعامل به خوبی پای کار آمده‌اند اما برخی‌ها هنوز اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند.
وی، با بیان اینکه نظارت بر عملکردها باید دقیق و تذکرات لازم پیش از وقوع حوادث داده شود، تصریح کرد: چنانچه بی‌توجهی در این حوزه صورت گیرد مسئولیت آن بر عهده مسئول دستگاه مربوطه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بر اجرای الزامات پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی که الزامات پدافند غیرعامل را اجرا کنند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: تهدیدات نوینی در حوزه‌های زیستی، فن‌آورانه و بیو تروریسم در دنیای امروز وجود دارد که ما را ملزم به شناسایی و راهکارهای مقابله با این تهدیدات کرده است.

محمد رحیمی افزود: دستگاه‌های اجرایی اطلاعات شناسنامه‌ای منابع خطر را از نظر حجم، نوع و مکان آنها احصا و به استانداری اعلام کنند تا در شرایط اضطراری با انفعال مواجه نباشیم.
وی خواستار راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیاتی حوزه پدافند غیرعامل شد و گفت: پدافند غیرعامل بدنبال این است که به واسطه حوادث، چرخ تولید و صنعت متوقف نشود و به نوعی به فکر راه‌های جایگزین در مواقع اضطراری است.
رحیمی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی تهدیدات نوین حوزه‌ پدافند غیرعامل برشمرد که اساتید قرارگاه پدافند شیمیایی کشور با حضور در ایلام، آموزش‌های لازم را برای کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل در ادارات استان ارائه دهند.
در ابتدای این همایش تعدادی از مدیران شرکت‌های صنعتی ایلام گزارش اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل را ارائه کردند و رزمایش مقابله با تهدیدات شیمیایی نیز برگزار شد.
در پایان این همایش، رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی در پتروشیمی ایلام برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha