شفافیت رصد کالاها در خراسان رضوی به ۸۰ درصد رسید

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از تولیدات بنگاههای اقتصادی استان و حلقه‌های بعدی توزیع، شامل عمده فروشان و خرده فروشان در قالب طرح شفافیت در رصد کالاها در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

امیررضا رجبی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا اطلاعات مربوط به تولید کالاها از سوی ۹۶ هزار و ۷۳۹ فعال اقتصادی در خراسان رضوی طی سال جاری ثبت سامانه جامع تجارت شده است.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی مزبور با ثبت اطلاعات تولیدات خود در سامانه جامع تجارت منجر به دریافت ۱۰۴ هزار و ۶۸۲ کد نقش برای کالاها و منجر به ۸۰ درصد شفافیت رصد کالا از تولیدکننده تا مصرف کننده شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای رصد شفافیت کالا در استان، ثبت قیمت تولیدکننده و مصرف کننده برای ۶ هزار و ۸۴۰ کالا توسط ۲۸۴ واحد مشمول انجام گرفته است.

رجبی همچنین با اشاره به وضعیت بازرسی ها از سطح بازار استان خراسان رضوی اظهار داشت: از اردیبهشت ماه تا پایان مهرماه امسال بیش از ۲۸ هزار گزارش از سامانه ۱۲۴ دریافت شده که از این تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ گزارش منجر به احراز تخلف شده است، عمده گزارشهای دریافتی در خصوص نان، مواد غذایی، لبنیات، روغن و میوه و سایر خدمات و کالا است.

وی بیان کرد: عناوین تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور بوده و کلیه شکایات مردمی به صورت متمرکز در استان خراسان رضوی دریافت و جهت رسیدگی به شهرستان مربوطه ارسال می شود.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۰۳ هزار و ۵۵۰ فقره بازرسی و بررسی پرونده به ارزش ۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح خرید شفاف بر اساس تکالیف قانونی تعیین شده در سند ابلاغی رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی از اواخر سال گذشته در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، طرحی که می تواند زمینه ساز دست اندازی در نرخ ها، احتکار، افزایش خود سرانه قیمت ها و واسطه گری ها را کاهش دهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف واقعی شدن قیمت کالاها و تامین نظر مصرف کنندگان، به دنبال اجرای طرح شفافیت قیمت‌ها و لزوم درج قیمت تولیدکننده به روی تمامی محصولات تولیدی بوده است تا به این طریق بتواند گامی برای کنترل نرخ‌ها و در نهایت رضایت مردم به عنوان مصرف کنندگان نهایی کالا بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha