اختصاص سه میلیون لیوان یکبار مصرف برای زائران حرم رضوی از محل وقف

مشهد– ایرنا - سه میلیون و ۲۶۴ هزار لیوان یکبار مصرف آب از محل اجرای نیت موقوفات "مستشار الملک و تکیه شماعی ها" برای استفاده زائران امام رضا (ع) تحویل آستان قدس رضوی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد، تهیه این تعداد لیوان به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای موقوفه نامبرده تامین شده است.

بر این اساس با توجه به نیت واقف، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیوان در سقاخانه اسماعیل طلا در صحن انقلاب اسلامی و ۸۶۴ هزار لیوان در صحن پیامبر اعظم مورد استفاده زائران قرار می گیرد.

شایان ذکر است ، ۱۰۰ سال پیش میرزا محمدرضا مستشار الملک این موقوفه را با نیت تامین آب آشامیدنی سقاخانه اسماعیل طلا حرم مطهر رضوی برای استفاده زائران امام رضا(ع) وقف کرده است.

توزیع بسته معیشتی در نهمین مرحله قرار دوازدهم خراسان رضوی

بر طبق این گزارش معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با اجرای نهمین مرحله طرح قرار دوازدهم، ۴۶۳ بسته معیشتی به ارزش بیش از سه میلیارد ریال و همچنین 120حواله لباس گرم بین نیازمندان در استان توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی گفت: طرح قرار دوازدهم در روز دوازدهم هر ماه به نام حضرت مهدی(عج) در بقاع متبرکه اجرا می شود که ۱۲ آذر ماه مسال، نهمین مرحله این طرح در خراسان رضوی اجرا شد.

وی بیان کرد: برپایی ایستگاه های خدمات پرستاری، واکس صلواتی، توزیع نان رایگان، تعمیر خانه خانواده شهید، توزیع گوشت میان نیازمندان، کمک های درمانی، تامین بخشی از جهیزیه زوج نیازمند از دیگر اقدامات بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نهمین مرحله طرح قرار دوازدهم است.

ایزدی افزود: از جمله فعالیت‌های طرح قرار دوازدهم، نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم هر ماه است، به عنوان نمونه کسی که صاحب حرفه‌ای است، بخشی از حرفه خود را در روز دوازدهم وقف امام زمان (عج) و به صورت رایگان به محرومین خدمتی ارائه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha