درستکار: به دنبال نتیجه گرایی نبودیم/اتفاق خوب جام جهانی برد باروز بود

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در جام جهانی کشتی به دنبال اهداف فنی بودیم و ترکیب تیم ایران از قبل مشخص بود.

پژمان درستکار پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد از جام جهانی آمریکا اظهار کرد: برای این مسابقات اهداف فنی داشتیم و به طور قطع به دنبال نتیجه گرایی از این میدان نبودیم بلکه ترکیب تیم کاملا مشخص بود.

وی با اشاره به اینکه جام جهانی میدان ارزشمندی برای کشتی‌گیران بود، ادامه داد: پیش از اعزام برخی مسائل برای تیم رخ داد و کارمان را سخت کرد ولی مهمترین موضوعی که برای ما بدست آمد، برد ارزشمند علی سوادکوهی مقابل جردن باروز بود که بسیاری منتظر این مبارزه بودند و از همه مهمتر که این پیروزی در خاک آمریکا بدست آمد.

سرمربی تیم ملی همچنین به دیدار رحمان عموزاد نیز اشاره کرد و گفت: رحمان هم با توجه به آمادگی خود نیز توانست نمایش خوبی را در جام جهانی از خود بجای بگذارد، به طور قطع کشتی که او مقابل حریف آمریکایی خود به نمایش گذاشت ضمن به حق بودن مدالش در رقابت‌های جهانی نیز داوری و حریفش را شکست داد.

درستکار افزود: اتفاقاتی که پیش از اعزام رخ داد بر تمرکز ملی پوشان تاثیر گذاشت چراکه تاخیر در صدور روادید و بلاتکلیفی از یک سو و اعزام گروه دوم ۲ روز مانده به رقابت‌ها گواه بر مشکلات بود و شرایط میزبانی هم نیز از این مسائل جداست.

وی با بیان اینکه هدف مهم ما رقابت‌ها در المپیک پاریس است خاطر نشان کرد: در جام جهانی نتایجی بدست آمد که به تیم ما احترام گذاشتند، به اذعان بسیاری از کارشناسان این تیم خوب و آینده دار است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص استقبال از کاروان ایران گفت: ما شرمنده مردم هستیم، از اینکه آنان فرزندان خود را در هیچ شرایطی تنها نمی‌گذارند متشکریم. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات مردم حل شود و ما وظیفه داریم در هر میدانی از پرچم خود دفاع کرد و با توهین نمی‌توان به دنبال اهداف شخصی بود.

گفتنی است اواخر آذرماه تیم ۴ نفره کشورمان متشکل از رضا اطری، امیر حسین زارع، مجتبی گلیج و یونس امامی در تورنمنت قرقیزستان شرکت کنند. جوایز این رویداد به صورت دلاری است و کشتی‌گیران در این رقابت با حریفان مطرح روس و گرجی رقابت خواهند کرد.

تیم کشورمان در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۴ از آمریکا شکست خورد و نایب قهرمان جام جهانی آیووا آمریکا شود.

امیررضا معصومی نیز پس از بازگشتش از آمریکا گفت: خدا را شاکرم که با دست پر به کشور بازگشتم، درست است که جنس مردم ما طلاست امیدوارم در مسابقات بعدی این مدال نقره به طلا تبدیل شود.

وی رقابت با حریف آمریکا را سخت‌ترین مبارزه خود در جام جهانمی برشمرد و ادامه داد: مسابقه فینال و مبارزه با نماینده آمریکا به لحاظ میزبانی و از سوی دیگر داوری و حضور تماشاگران بسیار تاثیرگذار بود که با وجود این شرایط خوشحالم توانستم این دیدار را با نتیجه ۶ بر یک به پایان برسانم.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان تصریح کرد: مردم همیشه به من لطف دارند. همیشه رقابت‌های کشتی بازتاب زیادی در کشور ما دارد که این نشان لطف و علاقه مردم به ورزش ملی است.

همچنین علی سوادکوهی در مورد پیروزی خود مقابل جردن باروز آمریکایی، اظهار داشت: با دعای خیر من و لطف خدا در این رقابت‌ها یکی از نامداران کشتی آمریکا را شکست دادم. برد برابر باروز پس از ۱۵ سال رخ داد که باید زودتر این پیروزی بدست می‌آمد.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در وزن ۷۹کیلوگرم به ترکیب جوان برای حضور در جام جهانی اشاره کرد و گفت: کشتی‌گیران با توجه به جوان بودن، توانستند تجربه کافی را کسب کنند. تیم ایران مستحق قهرمانی بود اما اتفاقاتی رخ داد که نتوانستیم مدال طلا بگیریم. امیدوارم در مسابقات آینده بتوانیم بهتر ظاهر شویم و دل مردم را شاد کنیم. 

سوادکوهی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه تصور پیروزی برابر باروز را در داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: دومین بار بود که با او روبرو شدم، نخستین بار در ترکیه به مصاف او رفتم و به اشتباه داوری نتیجه را واگذار کردم. این بار در خاک آمریکا توانستم او را شکست دهم. در وقت اول از حریف عقب افتادم اما ناامید نشدم، چون می دانستم برنده می‌شوم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha